Salt la conținutul principal
Volkswagen Amarok

Volkswagen Amarok

Producătorul german Volkswagen și-a stabilit de-a lungul timpului un anumit renume, în special datorită calității și fiabilității mașinilor pe care le-a lansat. Printre cele mai populare modele se numără Passat sau Golf, mașini răspândite în număr mare pe întreg mapamondul. Așa că, seria de pick-up-uri Amarok a venit ca o mare surpriză din partea companiei germane. Totul a început cu Volkswagen Commercial Vehicles, parte a grupului Volkswagen, care și-a anunțat în anul 2005 intenția de a construi o serie de vehicule robuste de tip pick-up sau offroad. Deși câteva imagini scăpaseră pe internet cu un an în urmă, compania face publice desenele conceptuale ale unui nou model numit Volkswagen Robust Pick-up, din care reieșea o abordare inedită în ceea ce privește design-ul. Acest concept s-a transformat, câțiva ani mai târziu, în modelul produs în masă numit Amarok, denumire care reprezintă cuvântul lup în limba inuită. Astăzi vom analiza evoluția seriei Volswagen Amarok, încercând să punctăm etapele cele mai importante. Volkswagen Amarok SUV

Caracteristici principale

Modelul Amarok era prima mașină de tip pick-up produsă de Volkswagen Commercial Vehicles și a fost prezentată publicului larg în data de 7 ianuarie 2010, în localitatea General Pacheco din Argentina. Cumpărătorii aveau la dispoziție următoarele tipuri de motoare: turbodiesel cu injecție directă, diesel sau pe benzină. Primele modele erau echipate cu două motoare turbodiesel de 2.0 litri, luat de pe modelul T5 din seria Volkswagen Transporter. Acesta venea în diferite configurații, începând cu versiunea cea mai ieftină de 121 de cai putere și terminând cu varianta cea ai puternică de 161 de cai putere. Cele două versiuni single cab și double cab aveau la dispozție fie transmisie pe spate, fie tracțiune integrală 4motion. Începând cu anul 2010, Volkswagen introducea două noi opțiuni de motorizare, dintre care motorul TDI de 2.0 litri, a cărui putere a fost crescută până la 138 de cai putere, sau motorul Bi-TDI de 2.0 litri ce venea dotat opțional cu o cutie de viteze automată ZF cu 8 trepte. Modelele erau disponibile în trei configurații principale: versiunea de bază, Trendline și Highline. Versiunea de bază avea ca dotări standard jantele din oțel de 16 țoli sau antena integrată în oglinizile laterale. Versiunea Trendline avea în plus față de versiunea precedentă sistemul electric de încuiere a mașinii, gemurile electrice, CD-playerul, un display multi-funcțional sau un sistem de control al climei. Versiunea de top includea numeroase componente din crom, jante de 18 țoli din aluminiu, sistemul Climatronic de control al climei sau interiorul realizat din piele de înaltă calitate. Volkswagen Amarok pick-up

Alte Modele

În data de 22 septembrie 2014, cei de la Volkswagen lansează o ediție limitată a pick-up-urilor Amarok denumită Dark Label. Acest model avea sub capotă impresionantul motor Bi-TDI de 178 de cai putere, cu o greutate maximă de remorcare de 3200 de kilograme. Pentru modelul anului 2017, pe lângă modificările de design și schimbările estetice, germanii vor schimba motorul TDI de 2.0 litri cu o versiune modificată a motorului TDI de 3.0 litri cu 6 valve. Acesta va fi disponibil în trei configurații cu 160, 201 sau 221 de cai putere. Cu aceste schimbări, Amarok a ajuns să domine piața mașinilor pick-up de dimensiuni medii. Beneficiind de tehnologii de ultimă oră, implementate printr-un design inovativ și o fiabilitate de invidiat, mașina a eclipsat modelele create de competitori precum Nissan, General Motors, Ford, Mitsubishi sau Toyota. Combinația dintre puterea motoarelor, eficiența tracțiunii , capacitatea de a căra remorci sau accelerația transformă seria Amarok într-un adversar foarte greu de învins. Motiv pentru care, în momentul de față, Amarok este cea mai spectaculoasă și performantă mașină din gama sa.