Salt la conținutul principal
Volkswagen Lupo

Apariția companiei Volkswagen

La data de 28 mai 1937, Deutsche Arbeitsfront a creat Compania Gesellschaft zur Vorbereitung des Deutschen Volkswagens mbH, denumire menținută puțin timp, urmând să fie Volskwagenwerk GmbH pe data de 16 septembrie. În 1933, Hitler a apelat la austriacul Ferdinand Porsche, cunoscut la acea vreme pentru talentul său în construcția de automobile, pentru a-i crea o primă mașină sub emblema Volkswagen. Acest prim model a fost așa zisul “Gândac “, numele ineditului automobil fiind VW Käfer. După terminarea celui de al Doilea Război Mondial, armata britanică a acaparat si a preluat controlul fabricii din Wolfsburg urmand sa reporneasca fabricarea modelului Kafer. În 1948, compania a fost retrocedata Germaniei. La conducere a venit Heirich Nordhoff, fostul manager al companiei Opel. În 1960, numele companiei s-a schimbat din nou datorită vânzării unor acțiuni din proprietatea statului, devenind “ Volkswagenwerk Aktiengesellschaft”, iar la data de 1985 s-a definitivat ca “Volkswagen AG “ ( AG fiind S.A), schimbare survenită pe motivul expansiunii internaționale. Volkswagen Lupo vedere din fata

Modelul VW Lupo

Lupo a fost introdus în 1998 pentru a umple un gol în partea de jos a gamei de modele Volkswagen cauzată de creșterea dimensiunii și greutătii modelului Polo. Lupo din 1998 a fost o versiune a modelului din 1997 care emană echilibru și stabilitate: SEAT Arosa. Ambele folosesc platforma A00, care este o versiune prescurtată a modelului Polo / Ibiza. Inițial disponibil numai în două variante de echipare, a fost mai târziu extinsă gama pentru a include o variantă sport GTI. Motoarele pe benzină au variat 1.0-1.4 (1.6 pentru GTI) cu motoare diesel de la 1,2 până la 1,7. Diferențele între asieta E și S au fost la oglinzile exterioare vopsite, mânerele și benzile ușilor, la închiderea centralizată, cât și la geamuri electrice, scaunele rabatabile duble și deschiderea ferestrelor din spate. Producția de Lupo a fost întreruptă în 2005 și a fost înlocuită cu Fox, fiind în continuare căutată pe piața mașinilor la mâna a doua. Numele Lupo este latin, însemnând lup, și este numit după orașul său de origine din Wolfsburg, cu o lungime de 3530 mm, lățime de 1803 mm cu tot cu oglinzi, înălțime 1447 mm. Are o capacitate a portbagajului de 130 de litri, iar în interior de 833 de litri, având o greutate de 1.015 kg. Volkswagen Lupo privit din spate

Alte modele

Lupo 3L a fost o ediție specială, construită cu intenția de a fi prima mașină din lume în producția de serie care consumă mai puțin de 3 litri de combustibil la 100 km (78 mile pe US sau 94 de mile pe Imperial). Pentru a realiza acest lucru, 3L a fost modificat în mod semnificativ de la standardul Lupo pentru a include un motor diesel 1,2 litri cu turbocompresor și injecție directă (61 CP); a utilizat aluminiu, magneziu și aliaje ușoare pentru componente, cu o greutate de 830 kg. A venit cu un motor cu sistem de pornire/oprire pentru a evita perioadele lungi de mers în gol și pneuri cu rezistență la rulare, alături de o cutie de viteze și ambreiaj pentru a optimiza consumul de combustibil. 3L, împreună cu GTI și FSI, a avut un corp de oțel complet diferit de alte Lupo, folosind tablă de oțel mai subțire, dar mai puternică. Mașina avea o transmisie manuală automatizată Tiptronic și un ambreiaj automat electro-hidraulic. Mașina a avut, de asemenea, un modul ECO, puterea fiind limitată la 41 CP (31 kw 42 PS).