Salt la conținutul principal
Volkswagen T3

Volkswagen T3 este la fel de robust şi durabil ca predecesorii săi

Până în 1979, Volkswagen a vândut aproximativ 5,5 milioane de VW Transportere, asta înainte ca longseller-ul VW T3 să sufere o restructurare fundamentală. VW T3 a fost produs în Germania din 1979 până în 1990, fiind înlocuit de VW T4 (produs până în 2003). Aceste lungi perioade de producţie sunt posibile deorece VW Transporter, din orice generaţie, este o maşină robustă, fiabilă, uşor de întreţinut, durabilă. În timp ce motorul este amplasat tot în spate, VW T3 se diferenţiază de predecesorul său VW T2 prin forma mai colţuroasă şi caroseria mai lată cu 1,25 centimetri. Zona pasagerilor şi zona de marfă beneficiază de această creştere. Modelul are o sarcină utilă de o tonă. Odată cu încetarea oficială a producţiei VW T3 în 1990, sfârşeşte şi era VW Transporter-elor cu tracţiune spate. Volkswagen T3 vedere din fata

Expansiunea consistentă VW T3 la un vehicul multifuncţional

În decursul producţiei VW T3, constructorul din Wolfsburg a produs VW Transporter cu o politică de modele multifuncţionale pentru o aplicabilitate cât mai largă în timpul liber sau în timpul activităţilor comerciale. VW T3 are o suprafaţă de încărcare de patru metri pătraţi, însă motoarele mai puţin zgomotoase şi şasiul orientat după confortul unui autoturism normal fac astfel încât modelul să nu fie campion la vânzări doar în clasa autoutilitarelor. Totodată, VW T3 a putut să se dezvolte ca prototip al monovolumelor cu caracteristici adecvate de confort și siguranță. Volkswagen T3 vedere din lateral

Numeroasele forme ale caroseriei fac din VW T3 un multitalent

Pentru uzul comercial ca o autoutilitară uşoară, VW T3 este disponibil într-o gamă variată de tipuri: de la cabină dublă, dubă, vehicul cu platformă normală sau platformă mare, şi până la combi şi bus, cu până la nouă locuri. Datorită caroseriilor speciale şi a suprastructurilor, VW T3 este întâlnit ca basculantă, vehicul de tractare, autospecială de pompieri, ambulanţă. VW T3 are parte de o atenţie mărită din partea publicului şi în segmentul non-comercial, demostrându-şi şi aici abilităţile de multitalent. În urma colaborării cu Westfalia, Volkswagen oferă VW T3 şi ca un camping-mobil complet echipat – VW California. În 1985, apare conceptul VW Multivan, bazat pe VW T3, acesta fiind un autoturism de familie potrivit uzului de zi cu zi, dar nu numai. Datorită banchetei din spate care se pliază în aşa fel încât rezultă o suprafaţă de dormit, Multivan este potrivit şi pentru călătorii. VW T3 Syncro este introdus pe piaţă în 1984, acesta fiind o variantă mai puternică cu tracţiune integrală. VW T3 Caravelle, prezentat în 1981, este o variantă foarte bine echipată, cu scaune exclusive, podea acoperită cu material textil şi confortul interior al unui sedan din clasa medie.

1982, trecerea de la motor răcit cu aer la motor răcit cu apă

În primii ani, VW T3 a fost produs doar cu motoare răcite cu aer – cel de 1,6 litri produce 37 kW (50 CP), iar cel de 2,0 litri produce 51 kW (70 CP). Acestea sunt înlocuite în 1982 de noi motoare de 1,9 litri, răcite cu apă, care produc până la 82 kW (112 CP). Versiunea cu 70 kW (95 CP) primeşte în 1985 un catalizator. Variantele diesel au o cilindree de 1,6 litri: cea aspirată natural produce 37 kW (50 CP), iar cea cu turbosuflantă produce 51 kW (71 CP). În 1987, segmentul diesel este înlocuit de un motor mai mare, de 1,7 litri, care produce 42 kW (57 CP).