Salt la conținutul principal
Volkswagen Touran

Apariția companiei

Totul a început la data de 28 mai 1937, când Deutsche Arbeitsfront a creat Compania Gesellschaft zur Vorbereitung des Deutschen Volkswagens mbH (care se traduce: ”Societatea pregătitoare de mașini populare germane, cu responsabilitate limitată), însă acest nume nu a fost păstrat pentru mult timp, devenind Volskwagenwerk GmbH pe data de 16 septembrie. În traducere, cuvântul Volkswagen, prescurtat VW, se traduce spre surprinderea multor persoane, ca “vehicul popular“, scopul primordial al acestei companii fiind să asigure în timpul regimului nazist un automobil accesibil oricărui cetățean german. Compania are de atunci deviza “Aus Liebe zum Automobil “ (adică “Din dragoste pentru automobil“). În 1933, Hitler i-a cerut marelui contructor austriac de automobile Ferdinand Porsche un automobil. Datorită planurilor acestuia, a fost creat un prim model marca Volkswagen, așa zisul “Gândac “, numele automibilului fiind Volkswagen Käfer. Una dintre consecințele celui de Al Doilea Război Mondial a fost că, în 1945, armata britanică a preluat controlul fabricii cu sediul în Wolfsburg și a reinițiat procesul de contrucție de Käfer-uri. Această schimbare nu a durat mult, în 1948 Volkswagen fiind retrocedată Germaniei, controlul fiind preluat de o persoană cu experiență în domeniu, Heinrich Nordhoff, fost manager în cadrul companiei Opel. În 1960, numele companiei s-a schimbat din nou datorită vânzării unor acțiuni din proprietatea statului, devenind “Volkswagenwerk Aktiengesellschaft”, iar la data de 1985 s-a definitivat în “Volkswagen AG“ (AG fiind similar cu S.A. în limbă română), schimbare survenită pe motivul diversificării internaționale. Volkswagen Touran din spate

Modelul Touran

Volkswagen Touran este unul din automobilele de referință pentru Volkswagen, fiind un MPV compact. Lansarea a avut loc în 2003, urmat de alte 2 modele: 2006-Touran GP și 2010-Touran GP2. Primul model a venit în 3 variante în funcție de echipamente: Concept, Trendline și Highline, diferența de preț fiind semnificativă, dar și tehnologia, unde vorbim și de sistemul audio, aer condiționat sau sistemul de stabilitate al scaunelor. Cu un motor pe benzină de la 1.2 la 2.0 (75-125 kw) sau cu motor diesel de la 1.6 la 2.0 (66-130 kw), acest model a fost numai începutul, modelul fiind în continuare achiziționat în număr mare în continuare pe piața mașinilor la mâna a doua. Volkswagen Touran din fata

Modelul Touran GP și Touran GP2

În 2006 a apărut Volkswagen Touran GP (GP fiind o abreviere de la “îmbunătățit” ), modificările fiind în principal la nivelul exterior, unde vorbim de bară de protecție, cea din față, luminile din față, o nouă cromatică a bordului și a luminilor. De asemenea, trebuie luat în calcul și un nou motor 1.4 TSI 125 kw (170 CP), folosit și la Golf GT. Au mai apărut 2 modele: în 2007, CrossTouran, unde putem observa o diferență de 12 milimetri în plus la gardă de sol, și totuși fără capacitate reală de off-road. Un alt model a apărut în 2008 cu ocazia campionatului European de fotbal unde diferențele au fost la nivel de tehnologie Trendline, fiind vorba de sistemul de radio-navigație și jante din aliaj, purtând numele de “United “ sau “Freestyle”. Cu un motor nou de bază: 1.2 TSI cu 77kW (105 CP), în 2010 a fost lansat Touran GP2, care a păstrat din vechiul model numai ușile, restul fiind înlocuit, tehnologie Trendline și nivel de echipare Comfortline. Lansat în 2003, în intervalul 2004-2011 Touran este liderul la vânzări în clasa sa, cu un total de 1,13 milioane de exemplare vândute. Piața de desfacere este în principal Uniunea Europeană, unde domină vânzările pe piața mașinilor la mâna a doua de tip dubă, urmată de China, Japonia și Indonezia. Momentan, compania germană este al treilea constructor de mașini la nivel mondial, ca mărime.