Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
volvo-s40-side

Volvo S40

Volvo S40 Prezentare

Găsiți aici o prezentare completă a autovehiculului Volvo S40, inclusiv detalii despre cele mai importante caracteristici, motorizare, dotare și alte informații utile despre modelul autovehiculului. Citeste mai mult

Uzat din:
*Cel mai mic preț pe AutoScout24 în ultima lună

Compania suedeză Volvo are o tradiție îndelungată în ceea ce privește industria automobilistică. Fondată în anul 1927, aceasta și-a început activitatea sub tutela companiei producătoare de rulmenți, SKF, dar a fost achiziționată de grupul Volvo Personvagnar AB o dată cu lansarea pe bursa suedeză din 1935. În anul 1999, acțiunile Volvo au fost achiziționate de Ford Motor Company, însă după 11 ani, Ford a renunțat la pachetul majoritar în favoarea companiei chineze Zhejiang Geely Holding Group. De-a lungul timpului, Volvo s-a specializat pe producția automobilelor de lux, acoperind o gamă largă de categorii precum vehicule sport, furgonete sau limuzine. În anul 1995, Volvo lansează seria S40, proiectată pentru a acoperi segmentul mașinilor de lux compacte. Volvo S40 vedere spate

Prima Generație

Prima generație Volvo S40 a debutat cu două modele interesante. Primul purta numele S40, făcea parte din categoria saloon și a fost lansat în cadrul Salonului Auto Internațional de la Frankfurt din luna septembrie a anului 1995. Cel de-al doilea, denumit V40, era un estate prezentat în cadrul Salonului Auto de la Bologna, trei luni mai târziu. Ambele modele erau construite cu ajutorul aceleiași platforme folosite și de Mitsubishi Carisma și au fost proiectate sub stricta supraveghere a designerului britanic Peter Horbury. Anul 2000 a reprezentat un punct de cotitură pentru seria S40, datorită introducerii unui număr semnificativ de îmbunătățiri, atât pe partea de design, cât și în ceea ce privește dotările. Printre modificările importante se numărau un nou motor diesel cu injecție directă, discuri de frână de dimensiuni mai mari, suspensii reproiectate și o direcție îmbunătățită. În ceea ce privește motorizarea, mașinile din prima generație S40 dispuneau de un număr considerabil de opțiuni. Toate motoarele aveau patru cilindri și erau disponibile atât în varianta turbo diesel de 1.6 până la 1.9 litri, cât și în versiunea pe benzină de 2.0 litri și 1948 de centimetri cubi. În ceea ce privește transmisia, cumpărătorii puteau opta fie pentru o cutie de viteze manuală în 5 trepte, fie pentru una automată cu același număr de trepte. În anul 1997 a fost lansată o versiune destinată participării în campionatul British Touring Car, iar un an mai târziu britanicul Richard Rydel a reușit să câștige competiția la volanul acestui automobil. Totodată, mașinile din seria Volvo S40 au fost primele mașini care au obținut un rating de patru stele în cadrul testelor Euro-NCAP. Volvo S40

A Doua Generație

În cadrul Salonului Auto Internațional de la Frankfurt din septembrie 2003 a fost lansată cea de-a doua generație S40. Aceasta a beneficiat de un design modern ce a reușit să păstreze trăsăturile caracteristice ale companiei, mașinile fiind construite pe baza platformei mecanice Volvo P1. Noile automobile erau echipate cu motoare puternice cu patru cilindri fie în varianta turbo diesel, fie pe benzină. Mai mult decât atât, utilizatorii puteau achiziționa și variante echipate cu un motor pe benzină cu 5 cilindri. Noul S40 a fost nominalizat la titlul de Cea Mai Bună Mașină a Anului din 2005, câștigând această poziție pe piața canadiană, în categoria mașinilor sport compacte. Deși marea majoritate a componentelor au fost fabricate de către Volvo, unele dintre ele se găseau și pe mașini precum Mazda3 sau Ford Focus. În anul 2008, seria a avut parte de câteva îmbunătățiri majore. Mașinile au primit un sistem audio mai performant, volumul portbagajului a fost mărit și au fost adăugate de asemenea o serie de măsuri de siguranță suplimentare. Printre noile opțiuni introduse se numărau farurile duble xenon sau sistemul BLIS ce rezolva problema vizibilității reduse cu ajutorul unei camere instalate pe oglinzile laterale. Tot în 2008 a fost lansat un nou motor diesel de 2.0 litri intitulat Powershift. Începând cu luna mai a anului 2010 au fost introduse trei noi motoare pe benzină, patru versiuni diesel și un motor denumit 2.0F ce putea funcționa atât pe benzină, cât și pe un amestec de etanol și benzină. Unele mașini din această generație precum D2, D4 sau T5 îndeplineau standardele emisie de noxe Euro 5. Deși producția seriei S40 a încetat în anul 2012, aceste mașini se bucură în continuare de o mare popularitate în rândul pasionaților de automobilism. Ele pot fi achiziționate pe piața second hand, dând dovadă de o fiabilitate remarcabilă, specifică majorității vehiculelor produse de compania suedeză.