Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
volvo-l.jpg

Volvo

Părinţii Volvo sunt Assar Gabrielsson şi Gustaf Larsson, amândoi erau angajaţi ai SKF AB (Svenska Kullagerfabriken – fabrică de rulmenţi). În 1927, primul autovehicul Volvo, ÖV4, o decapotabilă cu un motor în 4 cilindri, părăseşte fabrica din Göteborg, Suedia. La scurt timp urmează PV4, având acelaşi motor, dar de data asta maşina fiind cu acoperiş. Până la sfârşitul anilor '50, Volvo a produs în serie încă 10 modele diferite, dar vânzările au fost slabe, compania nereuşind la început vreun succes financiar. După mijlocul anilor '50, această situaţie se schimbă brusc. Cea de-a 12-a serie este cea care aduce Volvo pe plan internaţional: PV444 şi PV544, poreclite „Buckelvolvo” datorită caroseriei cocoşate, s-au vândut în Germania în 440.000 de exemplare. Un alt succes: cu acest automobil, Volvo înscrie puncte la categoria siguranţă. Începând cu 1955, „Buckelvolvo” era dotat cu un sistem de prindere în 3 puncte a centurii de siguranţă, iar din 1959 toate modelele Volvo vor avea acest sistem ca dotare standard. Sistemul dezvoltat de inginerii Volvo, ce va fi ulterior patentat, a fost numit de către Biroul de Patente din Germania ca fiind descoperirea cea mai utilă oamenilor din ultimii 100 de ani. Volvo 240 exterior Seria P120, produsă între 1956 şi 1970, cunoscută şi ca Volvo Amazon, continuă succesul modelelor PV444/544, fiind vândută în 660.000 de exemplare. Maşina avea tetiere ca dotare standard, care întărea ideea că maşinile Volvo sunt foarte sigure. Volvo a câștigat o cotă mare pe piaţa americană, unde a devenit popular ca şi maşină de familie. De atunci, cea mai importantă piaţă pentru Volvo a rămas piaţa americană. În 1967 a fost introdusă seria P140, cu un design pătrăţos şi robust ce avea să fie recunoscut ani la rând ca stilul Volvo. În anii următori, Volvo a înscris din nou la capitolul siguranţă: Volvo 240, produs din 1974, a primit mai multe premii, printre care şi Cea Mai Sigură Maşină a Anului. Volvo 240 era, totodată, şi primul autovehicul dotat cu un catalizator. În anii '80, Volvo introduce, în sfârşit, ABS-ul şi airbag-ul pentru şofer – totul pentru o siguranţă mărită. Introdus în anii '90, modelul superior din clasa medie, >Volvo 850, a reprezentat un succes, în special în varianta combi. În urma unui facelift de la mijlocul anilor '90, sedan-ul devine S70, iar combi-ul devine V70. Modelele de clasă mijlocie, S40 şi V40 (ulterior V50) au fost dezvoltate, din motive de cost, în colaborare cu Mitsubishi. Volvo urmează tendinţele din lumea auto cu SUV-ul XC90 şi varianta acestuia mai mică, combi-ul off-road XC70, produse din 2002 încoace. Volvo se bucură, în special cu modelul XC70, de un succes mare în SUA. interior Volvo Volvo nu stă degeaba nici în domeniul sistemelor alternative de propulsie, modelele S60, S80 şi V70 sunt disponibile cu un motor economic Bi-Fuel, care poate funcţiona atât cu GPL, cât şi cu benzină. Cu modelul C70, Volvo ne pune la dispoziţie un cabrio-coupé sportiv cu un acoperiş metalic rabatabil din 3 piese. Din 1999, Volvo Car Corporation – divizia auto a Volvo Group, aparţine grupului Ford. După vânzarea acestei divizii, suedezul Volvo Group va produce doar: autobuze, camioane şi utilaje de construcţii, motoare industriale, motoare destinate vapoarelor şi propulosare pentru industria aerospaţială. Toate autoturismele mărcii Volvo sunt produse de atunci în cadrul grupului Ford. Aici, marca Volvo face parte din Premier Automotive Group, din care mai fac parte şi mărcile Land Rover, Jaguar şi Aston Martin.