- Pagină de start
- Auto
- Alfa Romeo
- Alfa Romeo 4C
Alfa Romeo 4C Prezentare
Găsiți aici o prezentare completă a autovehiculului Alfa Romeo 4C Prezentare, inclusiv detalii despre cele mai importante caracteristici, motorizare, dotare și alte informații utile despre modelul autovehiculului. Citeste mai mult
Inițial, această mașină a fost prezentată în luna martie, 2011, la salonul Auto din Geneva drept concept de studiu, fiind de reținut faptul că, în acel moment, din punct de vedere tehnic, modelul nici nu putea fi condus. Alfa Romeo 4C, o mașină sport a filialei Fiat, Alfa Romeo. Astfel, introducerea pe piață a modelului a mai fost lăsată să aștepte. Abia la începutul lui octombrie 2012 a putut fi văzut primul prototip 4C în Turin, iar în martie, 2013, versiunea pregătită de a intra în producție de serie a fost din nou prezentată în Geneva. Denumirea de „4C” este dată conform tradiției Alfa Romeo, găsită la modelul Alfa Romeo 6C precum și la 8C: litera C provine de la cuvântul italienesc „Cilindri“, având același înțeles ca și în limba română, iar cifra de dinainte reprezintă numărul de cilindri instalați în motor – prin urmare Alfa Romeo 4C este un motor cu 4 cilindri.
Tehnologia folosită de 4C
Tracțiunea spate a 4C folosește o transmise cu dublu ambreiaj în șase trepte (DCT, din engleză ""Dual Clutch Transmission""), treptele de viteză putând fi schimbate manual prin intermediul comutatoarelor montate pe volan. Șasiul este fabricat din material plastic ranforsat cu fibre de carbon, fapt care determină o greutate de doar 65 de kilograme. Aceste avantaje conferite de șasiu, cât și de motor reușesc să aducă Alfa Romeo la o greutate totală de numai 1020 kg – aceasta fiind pentru o mașină sport o greutate ideală.
Alfa Romeo 4C: Modelul de serie vs. studiu de concept
Producătorul de mașini sport, Nobel, s-a concentrat pe producția manuală la 4C, folosind proiectul Maserati din Modena. Pentru că de studiu și proiectare s-a ocupat Centro Stile Alfa Romeo, modelul s-a bucurat de dotări extravagante pentru un model de serie: farurile au două sectoare circulare pentru lumini de întâlnire și semnalizatoare, în timp ce luminile principale au o serie de becuri mici, rotunde.
