Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
maserati-l.jpg

Maserati

În epoca de glorie a producătorilor italieni de mașini sport din anii ’60, existau în Italia patru constructori independenți, de excepție, proiectând automobile de lux cu mulți cai-putere, totodată căutând strategii specifice pentru a impune o anumită marcă. În timp ce Lamborghini își câștiga existența ca producător de tractoare, și-a fondat în 1964 propria divizie auto, producând modele cu un design agresiv, semnalând în mod clar pretenția de a construi întotdeauna cele mai rapide mașini sport din lume. Ferrari prin numele său mare iși stabilise deja locul pe piață și testa, împreună cu Fiat, lansarea Dino - un model de bază accesibil pe lângă seria 365. Nou venitul De Tomaso a construit mașini de curse de înaltă performanță, cu motoare produse cu tehnologie americană. Al patrulea și cel mai vechi producător din țară a fost același care fabrică automobile sport încă din 1914, fondat de cei cinci frați Maserati. Maserati este cunoscut pentru modelul său tradițional Gran Turismo proiectat într-un stil clasic și s-a impus la începutul anilor ’60 prin modelul sport cu patru uși (în italiană: Quattroporte) față de competitori. Limuzinele Maserati cu patru locuri din seria Quattroporte au fost introduse pentru prima dată în 1963 și - indiferent de numele proprietarului mărcii Maserati - este singurul model care până în prezent a fost reeditat continuu în numeroase variante. După ce compania a fost vândută inițial în 1970 către Citroën și zece ani mai tarziu concurenților De Tomaso, a fost preluată în 1993 de grupul Fiat, compania tradițională din Bologna. Maserati Ghibli

Coupé-uri clasice și decapotabile Maserati

Primul model Maserati pentru șosea lansat de italieni pe piață în anul 1947, sub numele Maserati A6, a fost un Coupé, iar în serie mică un decapotabil cu două locuri. La sfârșitul anilor ’50 a fost urmat de Maserati 3500 GT Sebring și de puternicul Maserati Coupé 5000 GT, ambele rămânând în program până la mijlocul anilor ’60. Ca succesor al seriei GT, în 1963 a fost lansat în producție Maserati Mistral, care a fost oferit ca un coupé 2 + 2 locuri și decapotabil, acesta instituind tradiția Maserati de a-și denumi modelele cu nume de vânturi.

Epoca vânturilor Maserati

Ca succesor al Sebring, producătorul a introdus în 1966 un model de top cu un motor V8 sub noul nume Maserati Ghibli, care a fost produs ca un coupé și ca decapotabil până în 1973. El a fost urmat de Maserati Khamsin, construit ca un coupé între 1973-1982, și care a avut caracteristicile tipice ale mașinilor sport ale anilor ’70, cu partea frontală ascuțită și farurile retractabile. Cu Maserati Bora (1972-1978) și modelul derivat Maserati Merak (1973-1982) producătorul a prezentat primele modele cu motoare centrale, care au fost fabricate în mod exclusiv ca coupé. În paralel cu seria denumită cu nume de vânturi, Maserati a construit modele botezate după numele pistelor de curse: coupé-ul Maserati Indy (1969-1975) și Maserati Kyalami (1976-1983). Maserati Quattroporte

Momentul Maserati Biturbo

În epoca în care producătorul de mașini sport s-a aflat în proprietatea De Tomaso a fost lansat programul Maserati Biturbo. Ca modele de top, în program au fost incluse coupé-urile Maserati Shamal (1989-1996) și Maserati Karif (1988-1992). După multe decenii, a fost produs din nou un Maserati deschis, care a fost comercializat ca Maserati Spyder. Pentru a lărgi aria de clienți potentiali, producătorul a extins gama de modele în continuare în jos. În program au fost lansate seriile Maserati Biturbo 200 și 400, sedan sport mici din clasa medie.

Noile serii de modele Maserati

În timp ce strategia modelelor turbo din clasa medie s-a dovedit un eșec din punct de vedere economic, începând cu anii ’90 noul proprietar Fiat s-a bazat tot mai mult pe vechile succese Maserati. Modelul clasic Maserati Quattroporte a fost lansat în anul 2003 pe piață într-o a cincea generație complet reproiectată. Tradiția coupé a continuat cu Maserati 3200 GT (1998-2001), iar succesorul a fost denumit pur și simplu Maserati Coupé. Începand cu 2007, compania a comercializat seria sub numele de Maserati GranTurismo. Versiunile deschise au fost oferite de producător inițial ca Maserati Spyder (2001-2007) iar apoi sub noua denumire Maserati GranCabrio.