Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
citroen-xantia-l-01.jpg

Citroen Xantia

Citroen Xantia Prezentare

Găsiți aici o prezentare completă a autovehiculului Citroen Xantia, inclusiv detalii despre cele mai importante caracteristici, motorizare, dotare și alte informații utile despre modelul autovehiculului. Citeste mai mult

Uzat din:
*Cel mai mic preț pe AutoScout24 în ultima lună

Spiritul inovativ caracterizează brandul Citroën şi el se face simţit în industria auto mondială de un aproximativ un secol. Primul vehicul a fost conceput de André Citroën în plin război mondial şi a fost lansat imediat după aceea, în anul 1919. Modelul 10CP a marcat debutul unei mărci care avea să îşi înscrie numele în cartea de aur a automobilisticii prin inovaţii precum: structura monococ – utilizată încă din anul 1933, conceptul Visiospace, implementat pe modelul Grand C4 Picasso, tehnologia Stop&Start cu care era dotat automobilul C3 în 2005. În anii 1990, pe când lansa Xantia, Citroën era un brand în expansiune pe numeroase pieţe: în China, de exemplu, vindea maşini din anul 1984 şi deschidea o fabrică în 1994. La începutul acestui mileniu, Citroën a înfruntat dificultăţi financiare, dar fiind parte integrantă a grupului Dongfeng Peugeot-Citroën Automobile Limited, a reuşit să le depășească şi să crească vânzările. Citroen Xantia

Tehnologii inovatoare

La lansarea oficială în martie 1993, Xantia avea o misiune grea: să fie continuarea modelului Peugeot BX, care s-a bucurat de mare impact în rândul publicului. Şi s-a achitat cu brio de sarcină, remarcându-se prin designul plin de stil şi dotările generoase. Noua maşină făcea parte din clasa mare şi era construită pe aceeaşi platformă ca şi Peugeot 406. Era disponibilă în variantele de caroserie hatchback cu cinci uşi şi break cu cinci uşi, oferind, astfel, un spaţiu extrem de generos pentru persoane şi bagaje. La capitolul motorizare, Peugeot a mers pe ideea „un propulsor pentru fiecare”, astfel încât erau disponibile nu mai puţin de optsprezece tipuri de propulsoare, între 1.6 litri şi 3.0 litri, pe benzină, diesel, turbodiesel şi diesel HDi. Printre inovaţii se remarca tehnologia Activa care, împreună cu suspensiile Hydractive II, concretiza un sistem de control activ ce contribuia la diminuarea înclinaţiei în curbe. Cutia de viteze era disponibilă în variantele automată şi manuală, în funcţie de propulsorul ales. Transmisia automată era concepută pe trei niveluri, Normal, Sport şi Zăpadă, menite să uşureze controlul vehiculului. În plus, consumul de combustibil se menţinea scăzut, emisiile de noxe – de asemenea.

Dotări de lux

De-a lungul celor nouă ani în care Xantia a fost construită, Peugeot a manifestat o constantă preocupare pentru îmbunătăţirea confortului în interiorul maşinii. La lansarea seriei erau disponibile trei niveluri de echipare - X, SX şi VSX – pentru ca în final să existe un total de 13 niveluri, Activa şi Exclusive fiind cele de înaltă clasă. Astfel, ultimele modele se remarcă prin dotările ce o apropie de autovehiculele de lux: scaunele ergonomice cu cotiere, aer condiţionat cu control automat al temperaturii, spaţii de depozitare bine organizate şi discrete, trapă în plafon acţionată electric, comenzi aflate la îndemână, geamuri electrice pe faţă, sistemul Trafficmaster, ştergătoare de parbriz cu senzori pentru ploaie, scaunele din faţă de tip sportiv, încălzite şi, mai presus de toate, liniştea dată de motorul silenţios şi habitaclul izolat fonic. Astăzi, un Citroën Xantia second hand înseamnă confort sporit, într-o maşină extrem de bine echipată, fiabilă şi la un preţ accesibil.