Găsește autovehicule Citroen second hand pe AutoScout24

Citroen

Citroën: maşini extravagante şi cu charm franţuzesc

Cine caută o maşină practică cu o estetică deosebită, o găseşte la Citroën. Preţurile, chiar şi la seriile de modele mai mari şi cu echipări superioare, sunt relativ moderate. Exteriorul este de obicei mai „drăgălaş” decât cel al concurenţei, iar asta are un impact mai bun, la care se adaugă o anumită lipsă de compromisuri. Aşa era legendarul 2CV – cunoscut şi ca „răţuşca” – şi aşa este şi modelul C4 Cactus din ziua de azi. Cu pernele de aer montate pe caroserie, designerii ne arată că nu prea le pasă de convenţii. Legendară este şi suspensia hidro-pneumatică a celor de la Citroën – această suspensie îi ţine pe cumpărători cu capul în al nouălea cer. Maşinile producătorului francez nu sunt degeaba de peste 100 de ani cunoscute pentru confortul lor ieşit din comun, dinamica agilă şi ţinuta de drum foarte sigură – în acelaşi timp având un preţ rezonabil.

Modelele de top ale Citroën, foarte căutate ca maşini second-hand

Confort înalt, design atractiv, tehnologie utilă. Încă de la fondarea companiei, Citroën a produs maşini care sunt „altfel”. În spatele simplităţii seriilor actuale, de la C1 şi până la C8, se asund însă autovehicule fulminante, care îţi fură şi mintea, şi inima, în aceeaşi măsură. Fie maşini mici şi sprintene sau sedane de lux, confortabile, modelele Citroën uimesc prin caracterul lor propriu. Liniile sunt aerodinamice şi elegante totodată, dotările nu privează confortul, iar tehnologia se ridică întotdeauna la înalţimea epocii. Nu e de mirare, deci, că autovehiculele Citroën second-hand beneficiază de buna imagine a maşinilor noi. În special dacă sunt îngrijite corespunzător, maşinile par a avea o viaţă îndelungată, totul cu costuri de întreţinere flexibile. Vom prezenta acum modelele actuale de top. Citroën C1 decapotabilCitroën C1 privit din faţă Citroën C1: Cel mai mic Citroën ce se plimbă prin oraşele europene. Prima generaţie a fost lansată pe piaţă în 2005, iar începând cu 2014, succesorul său este produs în Kolin, Cehia. Exteriorul modelului Citroën C1 este evident mai remarcabil decât cel al fraţilor lui, Peugeot 107 şi Toyota Aygo. C1, atât nou, cât şi second-hand, surprinde ca maşină de oraş, şi nu doar din punct de vedere optic. Spaţiul interior este suficient de mare pentru patru persoane, direcţia este precisă, ţinuta la drum este confortabilă. Motorul standard de 68 CP se arată plin de viaţă pentru drumurile urbane, iar pentru călătorii mai lungi suntem impresionaţi de versiunile mai puternice. Citroën C3 privit de susCitroën C3 privit din spate Citroën C3: Începând cu 2002, Citroën C3 îl înlocuieşte pe vechiul Citroën Saxo. Diferenţa vizuală e clară: formele curbe determină design-ul atractiv, ele fiind chiar mai accentuate în a doua generaţie, finalizată în 2009. La lista particularităţilor se adaugă mult spaţiu la nivelul capului, iar prelungirile caroseriei sunt scurte, fapt care uşurează parcarea, şi nu în ultimul rând, portbagajul cu o capacitate de 1.300 de litri – toate acestea fiind motive pentru care modelele Citroën sunt atât de căutate, chiar şi pe piaţa second-hand. Legendarul C3 Pluriel se transformă, din două mişcări, dintr-un sedan într-un cabrio, spyder sau pick-up. Citroën C5 privit din faţăCitroën C5 privit din lateral Citroën C5: C5-ul este sedan-ul de clasă medie de la Citroën. Prezentat pentru prima dată în anul 2001, a doua generaţie părăseşte linia de asamblare în 2008. În contrast cu multe alte modele ale producătorului francez de automobile, Citroën C5 este păstrat teutonic-faptic – Charm-ul său constă în eleganţa cool, fără vârstă. C5 este disponibil în versiune sedan şi combi. Chiar şi variantele de bază beneficiază de o echipare la nivel înalt. Pe lista dotărilor versiunii exclusive, de lux, găsim scaune cu masaj. Citroën-ul înscrie în lumea second-hand prin rezistenţă la rugină şi prin frâne, cunoscute pentru fiablitatea lor în decursul anilor. Citroën Berlingo privit din faţăCitroën Berlingo privit din lateral Citroën Berlingo: În anul 1996, când a apărut pe piaţă, Citroën Berlingo era împreună cu fratele lui, Peugeot Partner, unul din primele combi-van-uri. În special familiile sunt cele care apreciează spaţiul excelent şi uşa culisantă, oferite de către acest model Citroën. Cumpărătorii cu buget limitat sunt interesaţi de Berlingo, căci preţurile sunt în general mai mici decât cele ale concurenţilor din Wolfsburg sau Rüsselsheim. Liniile de echipare de bază ale acestui model sunt văzute ca originea segmentului de vehicule comerciale. Însă, formele curbe ale celei de-a doua generaţie – disponibilă încă din 2008 – au puţine în comun cu autoutilitara.

Originile Citroën: de la roţi dinţate oblice la îndrăgita maşină a gangster-ilor.

A fost o idee de marketing excepţională: logo-ul CITROËN era iluminat pe turnul Eiffel în fiecare duminică noaptea timp de 11 ani, începând cu 1925. Reclama a fost aşezată pe trei laturi ale turnului Eiffel, iar pentru asta a fost nevoie să fie instalate aproximativ 250.000 de becuri. „N”-ul era cea mai mare literă şi avea o înălţime de aproximativ 35 de metri. Artiştii şi acrobaţii de circ au fost cei care au instalat reclama, iar la picioarele turnului Eiffel a fost creată o substaţie pentru alimentarea cu energie. Spectacolul era vizibil de la 30 de kilometri distanţă, Charles Lindbergh orientându-se după această reclamă la aterizarea avionului său, după traversarea Atlanticului în zbor. În 1933, Citroën completează reclama cu un ceas iluminat înalt de 15 metri, iar un an mai târziu urma un termometru imens ce avea o înălţime de 160 de metri. Însă falimentul companiei din 1934 a sfârşit povestea turnului Eiffel iluminat. Istoria companiei a început cu aproximativ 30 de ani mai în urmă. În anii de început, Citroën nu era activ în producţia de maşini, ci în cea de roţi dinţate. Acestea se diferenţiau printr-un profil interesant: dinţi elicoidali dubli. La asta face referinţă şi logo-ul folosit de Citroën. Odată cu izbucnirea primului Război Mondial, fondatorul André Citroën schimbă producţia firmei complet, urmând a produce doar armament. Venitul obţinut până la sfârşitul primului Război Mondial a făcut posibil un nou început în fabricarea automobilelor. Citroën s-a arătat inovativ: primul model, Tip A, nu era numai prima maşină de serie din Europa, ci şi prima echipată cu un demaror electric şi roată de rezervă – caracteristici neobişnuite pentru autovehiculele din vremea aceea.

Traction Avant în faţa magazinuluiCitroën Avant Traction privit de sus

Modelele Citroën erau de un aşa succes până la izbucnirea celui de-al doilea Război Mondial, astfel încât producătorul şi-a permis să ofere forţei sale de muncă numeroase beneficii sociale. Aşa a devenit Citroën prima companie de pe continentul european ce plătea 13 luni de salariu pe an, avea o grădiniţă, precum şi o orchestră, şi le oferea angajaţilor asigurare de sănătate. Însă criza economică, viciul jocurilor de noroc al lui André Citroën şi costurile foarte mari de dezvoltare pentru cel mai inovativ automobil al anilor 1930 , Traction Avant, au dus firma în faliment în anul 1934. Fraţii Michelin au preluat firma ca cei mai mari creditori şi au făcut modelul Traction Avant vandabil. Cu acest model, compania s-a legat de succesele anterioare. Maşina cu tracţiune faţă şi caroserie autoportantă din oţel avea o ţinută de drum surprinzător de bună – faimoasă fiind pentru utilizarea ei ca maşină de fugă în rândul criminalilor, primind chiar porecla de „sedanul gangster-ilor“.

Lucruri de neuitat în legătură cu Citroën: maşini clasice second-hand din perioada postbelică

Imediat după cel de-al doilea Război Mondial, a continuat producţia modelelor de dinainte de război. Însă la sfârşitul anilor 1940, Citroën ajunge din nou să îşi demonstreze abilităţile sale inovative. Modele precum 2CV, botezat „răţuşca” datorită formei sale, sau modelul DS, o aluzie la franţuzescul pentru zeiţă ( la déesse ), s-au transformat rapid în modele clasice, prezente şi azi pe piaţa second-hand. 2CV-ul, construit între 1949 şi 1990, se bucura de popularitate în rândul studenţilor, datorită tehnologiei sale simple şi costurilor mici de producţie – nu în ultimul rând, datorită faptului că „răţuşca” reprezenta rezistenţa împotriva capitalismului şi vieţii adaptate.

Citroën DS în varianta Coupé Charles de Gaulle în Citroën DS

După prezentarea din 1955, Citroën DS a devenit imediat, pentru pasionaţii în domeniu, un simbol al eleganţei franţuzeşti şi al tehnologiei moderne. „Zeiţa” a scris rapid istoria automobilelor: pe lângă suspensia hidro-pneumatică şi cutia de viteze semi-automată, maşina avea un design avangardist. Părinţii celui mai frumos coupé de la Citroën au fost: constructorul André Lefèbvre, designerul Flaminio Bertoni şi inginerul Paul Magès. La aproape 20 de ani după apariţie, DS-ul a fost înlocuit de către Citroën CX. Chiar şi azi, „zeiţa” este o reprezentantă cheie a stilului şi a automobilelor din familia Citroën, iar modelele îngrijite au încă preţuri impunătoare pe piaţa second-hand. Maşina a jucat în nenumărate filme, iar Charles de Gaulle şi-a făcut-o maşină de stat. Dar odată cu sfârşitul DS-ului se anunţă cea mai serioasă incizie în istoria tinerei companii Citroën.

Prezentul: fuziunea cu Peugeot, diviziunea DS Automobiles

Citroën Jumpy ca microbuz şi transporterCitroën Jumpy privit din lateral

În anul 1975, Peugeot, adversar îndelungat, a preluat producătorul auto şi l-a introdus în holding-ul comun, PSA Peugeot Citroën. Scopul era crearea unui puternic grup ce este capabil să ţină pasul cu piaţa mondială în materie de calitate şi preţ. Astfel, numeroase modele Citroën şi Peugeot au fost construite pe platforme comune şi împărtăşesc multe piese – chiar dacă în materie de deisgn, echipare şi tehnologii folosite, fiecare marcă merge pe drumul ei. Spectrul producţiei rămâne larg: în afara elegantelor versiuni sedan, sunt oferite şi combi-uri spaţioase, cabrio-uri uşoare şi SUV-uri robuste. După multe suişuri şi coborâşuri ale companiei în perioada 1990 şi 2015, Citroën s-a stabilit din nou ca unul din cei mai mari producători europeni de autovehicule. Renaşterea modelului DS din 2005 a creat o nouă poveste de succes: din 2014 sunt oferite din nou modelele de lux ale mărcii premium DS Automobiles. Model Clasă Perioada de producţie Comentarii
Citroën C1 mini din 2014 (a 2-a generaţie) Prima generaţie a fost produsă între 2005 şi 2013, frate cu Peugeot 107 şi Toyota Aygo.
Citroën C3 mică din 2009 (a 2-a generaţie) Prima generaţie a fost produsă între 2002 şi 2009. Disponibil doar ca hatchback-sedan în 5 uşi. În 2013 a primit un facelift.
Citroën C3 Picasso minivan din 2009 Bazată pe platforma C3. Partbriz panoramic datorită pilonilor-A divizaţi. A primit la început de 2013 un facelift.
Citroën C4 compactă din 2010 (a 2-a generaţie) Prima generaţie a fost produsă între 2004 şi 2010. Caracteristică: butucul roţii stă fix, doar janta se mişcă. În 2015 a primit un facelift.
C4 Aircross SUV din 2012 Frate cu Mitsubishi ASX şi Peugeot 4008
Citroën C4 Cactus Mini-SUV din 2014 Bazată pe platforma C3 (chiar dacă numele sugerează altceva). Caracteristici distinctive: Airbumps, perne de aer cu înveliş din material, în faţă, spate şi pe laterale.
Citroën C4 Picasso / Grand Picasso monovolum din 2013 (a 2-a generaţie) Prima generaţie a fost produsă între 2006 şi 2013. Particularitate: parbrizul panoramic. Picasso-ul are 5 scaune, Grand Picasso-ul are 7 scaune.
Citroën C5 medie din 2008 (a 2-a generaţie) Prima generaţie a fost produsă între 2001 şi 2008. Disponibilă şi ca hatchback cu 4 uşi, versiunea combi va fi oferită ca C5 Tourer. A primit în 2010 şi 2012 mici îmbunătăţiri. Din 2014, o versiune specifică mai mare este disponibilă ca C5 CrossTourer.
Citroën Berlingo Multispace combi-van din 2008 (a 2-a generaţie) Prima generaţie a fost produsă între 1996 şi 2009 şi era unul din primele combi-van-uri. A doua generaţie a primit două facelift-uri, odată în 2012 şi odată în 2015.
Citroën C-Zero mini din 2009 Frate cu Mitsubishi i-MiEV şi Peugeot iOn. Propulsat doar de un motor electric. A primit în 2013 o mică îmbunătăţire.

O mașină puternică: Victoriile Citroën la campionatele mondiale de raliu

Citroën CX 2400 GTiCitroën CX la raliul din Senegal

În primii ani, Citroën a organizat mai multe expediţii în Africa şi în Asia, demonstrând astfel că maşinile lor funcţionează chiar şi în condiţii extreme. Mai târziu a urmat participarea la diferite raliuri de pe continentul african. După 2000, producătorul s-a implicat puternic în motorsport – pentru a demonstra performanţele autovehiculelor sale , de data asta pe circuit. În campionatul mondial de raliu compania Citroën este prezentă cu propria echipă. Având ca partener pe producătorul de ulei mineral franţuzesc, Total, şi ca sponsor principal Abu Dhabi, din Emiratele Arabe Unite – Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team progresează constant: mulţumită celor 94 de victorii din World Rally Championship (WRC) şi celor 8 titluri de campion mondial ca şi constructor, Citroën era la sfârşitul anului 2014 cel mai de succes producător auto din istoria WRC. Pe lângă WRC, în 2014 şi 2015 Citroën a participat şi la World Touring Car Championship (WTCC): pilotul auto de la Citroën, José María López, a fost în cei doi ani campionul mondial, echipa fabricii primind, de asemenea, titlul de campion mondial ca şi constructor. Pentru anul 2017, Citroën plănuieşte întoarcerea în WRC cu un autovehicul nou.