Salt la conținutul principal
Ferrari F430

În 2004 este prezentat noul model de bază Ferrari, F430

Dintre toți producătorii de mașini sport, subsidiarei italiene Fiat, Ferrari, îi este cel mai ușor să aducă pe drumurile publice prestigiul sportiv din Formula 1. Motivul: compania fondată în 1947, în Maranello, de către pilotul de curse Enzo Ferrari, poate să se folosească, încă din 1950, de toate avantajele care rezultă din acțiunea costisitoare de a avea o echipă de curse proprie în lumea culminantă a motorsportului profesional. Italienii au un principiu de a transplanta tehnologia din bolizii de curse în mașinile de stradă. Aceștia rămân fideli acestui principiu și în cazul modelului cu motor amplasat central, F430, noul model de bază cu motor V8, produs din 2004 până în 2009 ca succesor al modelului Ferrari 360.

Caracteristicile tehnice din Formula 1 întâlnite în Ferrari F430 Coupé

Producătorul se arată mândru de noul său produs, căci acesta este primul autoturism cu diferențial controlat electronic și care are un buton rotund încorporat în volan (denumit în lumea curselor „manettino”). Cu ajutorul acestui buton pot fi setate viteza de schimbare a treptelor, sistemul electronic de stabilitate și sistemul electronic de control al tracțiunii, în funcție de condițiile drumului. Cine este sigur pe el poate lăsa butonul roșu-Ferrari în poziția off, pentru a conduce un Ferrari F430 fără sistemele de asistență electronică preluate din Formula 1. vedere din spate Ferrari F430

Sub capota din sticlă operează un motor V8 de 490 CP

Inima sportcoupé-ului în două uși este un motor V8 de 4,3 litri, amplasat central în spatele scaunelor, asemenea companiei-soră Maserati. Ferrari F430, lung de 4,50 metri și lat de 1,92 metri, dispune de 360 kW (490 CP). Astfel, coupé-ul atinge suta în mai puțin de patru secunde, iar viteza maximă este de 315 km/h. Cutia de viteze automată în șase trepte, echipată standard, poate fi acționată prin intermediul padelelor de la volan. Designul coupé-ului este marcat de admisiile de aer din partea frontală, de spoilerul foarte aproape de sol și de farurile alungite. Spatele este dominat de patru stopuri rotunde, cele patru țevi de evacuare și difuzorul integrat în bara de protecție care asigură downforce-ul necesar la viteze mari. vedere in interiorul Ferrari F430

Ferrari F430: varianta Spider și ediția Scuderia

A doua versiune a caroseriei apare în 2005, Ferrari F430 Spider, un cabriolet în două locuri cu acoperiș textil, electric. Această versiune este dotată cu același motor întâlnit și în varianta coupé. Datorită greutății mai mari a versiunii decapotabile, condiționată de tipul construcției, viteza maximă scade la 310 km/h. În 2007, seria cu motor V8 este completată de Ferrari 430 Scuderia, o variantă mai ușoară care schimbă treptele mai rapid și care este echipată cu un motor mai puternic de 375 kW (510 CP). Viteza maximă crește la 320 km/h, iar sprintul de la 0 la 100 km/h este realizat în 3,6 secunde. În 2009, ultimul an de producție, este disponibil în număr limitat Ferrari Scuderia Spider 16M, o variantă decapotabilă a versiunii Spider. Modelul este înlocuit de Ferrari 458 Italia.