Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
fiat-600-l-01.jpg

Fiat 600

Fiat 600 Prezentare

Găsiți aici o prezentare completă a autovehiculului Fiat 600, inclusiv detalii despre cele mai importante caracteristici, motorizare, dotare și alte informații utile despre modelul autovehiculului. Citeste mai mult

Nou din:
Uzat din:
*Cel mai mic preț pe AutoScout24 în ultima lună

În anii 1980, încă era ușor să caracterizezi industria auto din diferite țări. Low Rider-ele vin din SUA, sedanele premium din Anglia, iar mașinile originale din Franța. Modelele japoneze ocupau segmentul ieftin, iar clasa superioară era nemțească. Italia a reușit să iasă în evidență cu mașini sport „de rasă” și cu mașini mici și drăguțe. Totuși, această imagine nu reflectă întotdeauna complet realitatea. De multe ori, istoria companiei este cea care dă formă imaginii acesteia în alte țări. Cu toate că, de când s-a aliat cu Chrysler, producătorul italian Fiat este un jucător global, acesta este în continuare văzut în Germania ca și producător de mașini mici. Iar pentru aceasta este responsabilă istoria producătorului, și nu oferta de modele noi. De aceea, seriile de mașini mici din anii '50 și '60 au o importanță deosebită. Acestea reprezentau redresarea economică a Italiei din perioada postbelică, dând formă imaginii Fiat pentru totdeauna. Unul din rolurile principale a fost preluat de către modelul Nuova 500 din seria 600, produsă începând cu mijlocul anilor '50 timp de două generații, în diferite forme ale caroseriei. Fiat 600 Van

Seria 600 va fi produsă sub licență Fiat până în 1985

Faptul că seria 600 a jucat un rol atât de mare în formarea identității Fiat se datorează succesului comercial al modelului mic în două uși. Cu mici modificări optice și tehnice, modelul 600 este produs timp de aproape 15 ani, până la sfârșitul anilor 1960. Ca de obicei, Fiat oferă licențe pentru a produce în continuare modelul 600 în diferite locații în afara Italiei. Astfel, micile sedane au fost produse de către parteneri din Spania, Germania, Austria și Iugoslavia. În fostul stat adriatic, producția modelelor din seria 600 este realizată până la mijlocul anilor '80 sub denumirea Zastava.

Pe piața second-hand, Fiat 600 este întâlnit sub diferite denumiri

Politica de licențe Fiat are un impact și asupra pieței auto second-hand. Aici întâlnim modelul 600 și ca SEAT 600 sau purtând pe grila frontală logo-ul Zastava. Printre celelalte variante se află modelele 600 produse de subsidiara nemțească Fiat, NSU-Neckar, sau cele produse de către Steyr în Graz. Compania a echipat seria, în funcție de țara de export, cu motoare puternice de 770 cc sau 850 cc, astfel încât micul autoturism postbelic să aibă performanțe contemporane. Chiar Fiat este cel care, la sfârșitul perioadei de producție, redenumește modelul cu motor mai puternic în Fiat 770. Optic, acesta rămâne fidel modelului original din anii 1950. Iar asta conferă modelul unui alt autoturism Fiat longeviv, și anume modelul de bază Nuova 500, introdus la scurt timp după seria 600. Fiat 600 cu remorca

Ca oldtimer, seria 600 stă în umbra iconicului Nuova 500

Ca oldtimer din familia Fiat, seria 600 este eclipsată de concurentul mai mic, devenit un autoturism iconic al anilor '50 și '60. Asta se datorează și proporțiilor mai coerente ale modelului Fiat 500 lung de trei metri, dar și formei sferice a caroseriei. La bază, cele două modele mici ale producătorului italian au multe asemănări: prelungiri scurte, capotă scurtă, faruri mici și rotunde, spate rotund și capota motorului cu guri de aerisire. Totuși, inginerii au ridicat caroseria 600 cu câțiva centimetri, atingând acum aproape 1,40 metri. Datorită părții din spate alungite, 600 are 3,21 metri lungime, cu aproximativ 20 centimetri mai mult decât Fiat 500. Cu aceste dimensiuni, sedanul în două uși dispune de loc pentru până la patru pasageri și oferă posibilitatea realizării mai multor variante ale caroseriei, a căror spațiu interior este variabil.

Fiat prezintă cu 600 Multipla primul său minivan

Multipla se numește conceptul Fiat al variantei spațioase ce se bazează pe modelul 600. Versiunea cu suprafețe mari din sticlă este primul minivan produs în serie al producătorului italian. Totodată, constructorul introduce pentru prima dată stilul unui minibus în clasa auto mică. Doar spatele minivanului în patru uși ne aduce aminte de versiunea sedan 600. În loc de structura părții frontale în trepte și a capotei tradiționale, Multipla are partea frontală abruptă, asemănătoare unui camion. Caroseria a fost prelungită, măsurând acum 3,54 metri în lungime și aproape 1,60 metri în înălțime. Astfel, modelul dispune de suficient loc liber la nivelul capului.

Fiat oferă 600 Multipla cu diferite configurații ale scaunelor

Spațiul liber rezultat este folosit de Fiat pentru a oferi 600 Multipla un concept flexibil al scaunelor. Prin urmare, modelele sunt întâlnite în variante cu șase, cinci sau patru locuri. Astfel, monovolumele produse din 1956 și până în 1967 au un loc special în oferta de atunci. De aceea, acestea sunt cele mai originale modele 600, împreună cu furgoneta 600T derivată din acestea. Extrem de greu de găsit pe piața second-hand sunt versiunile mai puternice 600 Multipla, produse de către Abarth. Fiat 600 vedere din lateral

Versiunea sport 600 a fost construită de către Fiat-Abarth pentru curse

Abarth este responsabil de tuning-ul modelului în două uși Fiat 600. Această variantă, Fiat-Abarth 850, are o cilindree mai mare, dispune de 80 CP, și a fost gândită special pentru curse. Fără modificările aduse de Abarth, puterea unui 600 era destul de modestă. Atunci când Fiat a prezentat modelul în 1955, seria 600 era dotată cu un motor pe benzină de 0,6 litri și 16 kW (22 CP). Spre sfârșitul primei generații 600, puterea a fost crescută la 18 kW (25 CP). În 1960, odată cu introducerea 600D, cea de-a doua generație, capacitatea cilindrică a modelului ajunge la 770 cc. Datorită acestei modificări, producătorul comercializează modelele din seria 600 drept Fiat 770 în unele țări.