Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
chrysler-l.jpg

Chrysler

În 1924, Walter P. Chrysler impresionează presa din domeniu cu prima sa maşină, Chrysler Six, prezentată în lobby-ul hotelului New Yorker Commodore. De fapt, Chrysler voia să prezinte maşina la Salonul Auto de la New York, dar nu i-a fost permis, deoarece Chrysler Six nu era încă produs. La Commodore a atras într-un mod neobișnuit atenția jurnaliștilor și a investitorilor: nenumărate inovaţii precum frâne hidraulice la toate roţile, primul motor cu cost redus de înaltă compresie şi înaltă performanţă, lubrifierea sub presiune şi filtrul de ulei au asigurat ca în primul an să fie vândute 32.000 de exemplare. În 1925 este înfiinţată Chrysler Cooperation, iar în decursul a patru ani, datorită achiziţiei a companiei de cinci ori mai mare, Dodge Brothers Inc., Chrysler face parte din cei trei mari producători din SUA. Popularele modele în 6 cilindri şi prima decapotabilă Chrysler, Imperial 80 cu 82 kW/112 CP produşi de cei 6 cilindri în linie, au contribuit decisiv la succesul companiei. Chrysler Aspen În 1934, Chrysler prezintă Airflow, prima maşină a cărei aerodinamică a fost dezvoltată complet în tunelul aerodinamic. Chrysler nu se limitează numai la maşini. În 1929/30 originează una dintre cele mai impunătoare clădiri şi ulterior simbol al New York: Chrysler Building din Manhattan. Iar când în 1968 a avut loc prima misiune spaţială cu oameni la bord, naveta Apollo a fost propulsată de rachete, la a căror procese de dezvoltare au luat parte şi constructorii de la Chrysler. Chrysler şi-a făcut un renume şi datorită faptului că a luat în considerare şi ulterior chiar a folosit elemente avionice în dezvoltarea de autovehicule. Întodeauna se ajungea la Chrysler să găsească noi drumuri în construcţia de automobile. Sistemul Chrysler „Floating Power” desparte motorul de şasiu, iar motorul echilibrat a permis condusul cu vibrații considerabil mai puțin perturbatoare. Chrysler oferă în 1985 un sistem automat de control al vitezei, cunoscută astăzi ca tempomat, fiind şi primul producător auto care face aceasta. Tot Chrysler este primul care produce în serie autovehicule dotate standard cu servodirecţie. O criză profundă în anii '70 aduce pentru Chrysler pierderi de milioane. Programul de austeritate radicală a preşedintelui Chrysler Corporation, Lee A. Iacocca, a impresionat guvernul american aflat sub conducerea preşedintelui Jimmy Carter, care a acordat credite de miliarde de dolari companiei, pentru ca aceasta să poată dezvolta noi modele auto. Pentru a reduce costurile în continuare, Chrysler foloseşte conceptul "Platforming“ , în urma căruia diferite modele au fost construite pe o plaftormă comună, compactă, denumită K-Car. Garanţii generoase, precum politica de returnare în termen de 30 de zile, precum şi un sistem de bonificaţie sofisticat au făcut ca marca să devină din nou atractivă pentru clienţi şi să treacă cu bine peste perioada de criză, înregistrând din nou profit. Ţelul principal rămâne inovaţia, de aceea nu este de mirare faptul că primul minivan părăseşte liniile de asamblare Chrysler: Voyager, o combinaţie între maşină mică şi minibus. Chrysler Voyager Chrysler intră pe segmentul off-road, odată cu preluarea companiei Jeep, cu robustele SUV-uri precum Wrangler sau Cherokee. După fuziunea dintre Chrysler Cooperation şi Daimler-Benz AG din anul 1998, sediul companiei se mută din America în Stuttgart. Odată cu aniversarea de 75 ani, publicaţia Motor Trend alege un autovehicul Chrysler, modelul 300M, drept Maşina Anului. După acest succes, totul se dezvoltă mai puţin pozitiv: concurența sporită de pe piața internă a dus la un război persistent al prețurilor între producătorii americani, urmarea celui de-al doilea război din Iraq - preţurile petrolului brut şi al combustibilului atinge valori record, conștientizarea tot crescândă a problemelor de mediu în rândul americanilor, rechemarea multor modele şi o politică eronată a mărcilor Jeep şi Dodge cu deloc economicele SUV-uri, Van-uri şi Pick-upuri. În ciuda mai multor politici de reducere a costurilor şi de raţionalizare, cum ar fi concedierea a 1000 de angajaţi, sunt insuficiente conducerii Chrysler pentru a face compania din nou profitabilă. După un record de pierderi în anul financiar 2006, "Merger of Equals“ se finalizează prin vânzarea parţială a Chrysler investitorului Cerberus Capital Management, iar compania devine Chrysler LLC. Daimler AG deţine 19,9%, o parte minoritară, din Chrysler. În august 2007, fostul CEO Home Depot, Robert Nardelli, devine directorul companiei. Datorită crizei financiare mondiale, care începe în 2007 pe piaţa americană imobiliară, situaţia companiei Chrysler LLC, precum şi a altor producători auto americani, se înăspreşte dramatic: de la sfârşitul anului 2008, compania ia încă o dată un credit de miliarde de dolari de la guvernul american, pentru a supravieţui; soarta Chrysler stă în prezentarea unui plan de restructurare viabil. Datorită experienţei de peste 85 de ani în domeniu, tehnologiilor avansate şi un concept nou de maşini uşoare, compacte şi ieftine – Chrysler pare optimistă față de viitorul companiei într-o epocă a creșterii prețurilor la combustibili și a legilor mai stricte privind emisiile. Cele mai noi modele sunt Grand Voyager, Roadster-ul PT Cruiser, Sportcoupé-ul Crossfire (disponibil şi ca Roadster), şi sedanul de clasă medie, Sebring (disponibil şi ca decapotabilă).