Salt la conținutul principal
Jeep Cherokee

Străbunul Cherokee, un vehicul în două uşi, este produs încă din 1974 de către American Motors Corporation (AMC), iar în istoricul companiei acesta se arată a fi cel mai de succes model Jeep din toate timpurile. În 1984 au fost prezentate următoarele generaţii Jeep Cherokee şi Wagoneer. Cu caroseriile lor înguste şi scurte, care cântăresc abia 400 kg, noile modele oferă un concept modern. În loc să opereze cu un cadru rigid, ca la multe autovehicule de teren, constructorii Cherokee au dezvoltat o combinaţie dintre o caroserie autoportantă şi un cadru de ranforsare cu podea sudată, denumită Uni-Frame. Clientul poate alege între o cutie de viteze manuală şi una automată, precum şi între o tracţiune integrală permanentă şi una cuplabilă. În 1997, modelul primeşte un facelift al caroseriei şi al interiorului, dar, în afară de asta, modelul este produs neschimbat până în anul 2001. Jeep Cherokee În 2001 apare pe piaţă noul Cherokee de la Jeep. Nu este vorba de un succesor al vechiului model, ci de o serie complet nouă. În SUA, modelul se numeşte Jeep Liberty, doar în Europa este comercializat încă drept Jeep Cherokee. Este mai mic decât predecesorul său şi dispune de un ampatament mai lung, fiind mai spaţios în interior. Este disponibil doar în variantă diesel Cherokee Sport 2,8 CRD (la alegere: cutie de viteze manuală în 6 trepte, sau automată în 5 trepte), sau ca benzinar, Cherokee Limited 3,7 (cu o cutie de viteze manuală în 5 trepte), iar motoarele produc între 120 kW/163 CP şi 150 kW/204 CP. În 2008, Chrysler prezintă un succesor puţin mai mare, care se bazează pe Dodge Nitro şi vine echipat doar cu un motor diesel de 2,8 litri (cutie de viteze în 6 trepte sau automată în 5 trepte, depinde de model). Acesta produce 130 kW/177 CP şi consumă între 8,4 şi 9,0 litri de combustibil la 100 km. Noul Jeep Cherokee se bucură de tracţiunea integrală Selec-Trac II, care permite selectarea manuală între tracţiune pe două roţi sau integrală. Aceasta mai permite, în modul 4WD, transmiterea automată a cuplului disponibil către puntea cu cea mai bună aderență.