Salt la conținutul principal
Lamborghini Diablo

În anii 1990, Lamborghini Diablo este modelul de top al producătorului de mașini sport

Producătorul italian de mașini sport, Lamborghini, a arătat lumii în 1974 că poate să producă cele mai rapide mașini sport produse în serie. În acest an, acesta a prezentat Lamborghini Countach, succesorul modelului Miura, al cărui design din anii 1960 era considerat învechit. Totodată, noul design, cu aspectul său extrem în formă de pană și cu farurile escamotabile, are potențialul de a modela imaginea mărcii Lamborghini pentru o bună perioadă de timp. Responsabil de faptul că modelul Countach rămâne neschimbat timp de 16 ani este designerul Lamborghini Marcello Gandini și stilul său dramatic. Vinovate pentru producția neobișnuit de îndelungată a modelului sunt dificultățile financiare ale companiei. Însă, după ce producătorul american Chrysler “s-a urcat la bord” în anul 1987, Lamborghini a avut suficienți bani pentru a dezvolta un succesor și a-l produce în serie. În anul 1990 așteptarea a luat sfârșit. Atunci este introdus noul flagship al producătorului, Lamborghini Diablo, modelul cu motor V12 care va fi produs până în 2001. Lamborghini Diablo din spate

Lamborghini Diablo păstrează ușile verticale ale predecesorului

Noul model de top Lamborghini a fost creat, deloc surprinzător, pe baza schițelor designerului Gandini, probabil pentru că acesta a conceput anterior designul unui model al concurenței, Ferrari 348, cele două modele având câteva asemănări. În final, ambele modele au impregnate stilul Countach. Noul Lamborghini are o lungime de 4,46 metri, peste doi metri lățime și doar 1,10 metri înălțime. Fusta frontală foarte joasă și forma de pană a părții din față, împreună cu admisiile de aer, conferă modelului un aspect mult mai dinamic. Sunt păstrate elemente marcante ale predecesorului Countach, cum ar fi spoilerul dominant din spate și ușile verticale.

Lamborghini Diablo: Coupé și Roadster

În primii trei ani de la introducerea acestuia pe piață din 1990, Lamborghini Diablo este produs în variantă coupé cu două locuri. În 1993 este prezentată o variantă decapotabilă, o premieră în seria V12 Lamborghini. Atât coupé-ul, cât și roadsterul, au primit un motor de 5,7 litri, care pun Lamborghini Diablo 362 kW (492 CP) la dispoziție - suficienți încât vehiculul greu de 1,5 tone să atingă suta în 4,1 secunde. Viteza maximă este, conform producătorului, de 328 km/h. Lamborghini Diablo SV este prezentat la mijlocul anilor 1990, fiind o versiune mai performantă, produsă în serie limitată. Acest model are un motor care produce 390 kW (530 CP). În 1993, coupé-urile și decapotabilele Lamborghini Diablo pot fi dotate opțional cu tracțiune integrală, aceasta fiind o alternativă la tracțiunea spate. vedere in interior Lamborghini Diablo

Începând cu 1999, Lamborghini Diablo are o optică nouă și mai multă putere

În 1999, Lamborghini modifică designul și puterea modelului Diablo. Farurile escamotabile dispar din peisaj, fiind înlocuite de niște faruri dreptunghiulare deloc spectaculoase. Noile modele vin cu motoare de 6,0 litri și 390 kW (530 CP), astfel încât viteza maximă crește la 330 km/h. Sprintul până la 100 km/h este realizat în doar 3,9 secunde. Mai rapide de atât sunt versiunile Lamborghini Diablo GT și GTR, produse în serie limitată la sfârșitul anului 1999. Modelul de top are 434 kW (590 CP), o viteză maximă de 345 km/h, iar pe atunci, acesta deținea titlul de cea mai rapidă mașină sport produsă în serie din toată lumea.