Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
lamborghini-l.jpg

Lamborghini

Un Lamborghini - acesta este un avion supersonic pe roți. Apăsând pedala de accelerație, răsună urletul inimitabil al celor doisprezece cilindri. Înainte să numeri până la trei, acul vitezometrului ajunge deja la 100 de kilometri pe oră. Această mașină sport „decolează” într-o clipă. Impresia că marca Lamborghini este un pimp-mobile numai pentru bogătani precum Kayne West, Cristiano Ronaldo și Bruce Wayne - este greșită. La urma urmei, cine s-a urcat o dată într-un Lamborghini, nu vrea să mai coboare. Niciodată. Cel putin, dacă ești un muritor obișnuit. Multe dintre modelele Lamborghini pot fi găsite pe piața auto second hand. Ofertele cele mai bune ca Diablo, Murcielago sau Gallardo se pot găsi în mod curent - uneori, chiar la prețuri moderate. Dacă însă căutam un model unic Lambo roz intens, probabil căutăm în zadar.

Întotdeauna la limită: Aceste modele Lamborghini se epuizează extrem de rapid

Lamborghini Aventador von oben Lamborghini Aventator de sus Accelerație, viteză, stil - la Lamborghini nimic nu este mediocru. Totul este minunat. Desigur, prețul. Există apartamente în München care sunt mai ieftine. Dar și mai plictisitoare. În ultimele decenii, Lamborghini a reușit să construiască mașini sport care nu lasă pe nimeni indiferent. Aceste mașini captează atenția. Cineva care își oprește Lamborghini-ul pentru o scurtă alimentare va fi privit cu invidie de la pompa alăturată. Pe o pistă de viteză, mașinile Lamborghini sunt aproape prea bune – în astfel de condiții ideale veți putea experimenta cu adevărat accelerația și viteza unui avion de vânătoare. Îmbunătățirile pentru versiunile mai noi nu privesc doar performanțele motorului și ținuta rutieră, ci și echipamentele, sau demarajul care lasă multe alte mașini sport la semafor. Vă prezentăm două modele de Lamborghini, care sunt, de asemenea, adevărate vârfuri de lance. Lamborghini Diablo din lateral Lamborghini Diablo din interior Lamborghini Diablo : Această supermașină și-a câștigat încă de la început singurul titlu care contează cu adevărat în această clasă: "cea mai rapidă mașină sport de serie din lume". Eveniment memorabil în 1990: cu sutimi de secundă mai rapidă decât Porsche și Ferrari, sau Jaguar și Bugatti. Motorul V12 al modelului de bază generează 492 CP și accelerează mașina la 100 de kilometri pe oră în doar 4,09 secunde. Viteza maximă este de 325 km/ h, mai rapidă decât o mașină de Formula 1. Succedând modelului popular Countach, acest Lamborghini a devenit în scurt timp o clasă de sine stătătoare. Cu Lamborghini Diablo nu veți simți denivelările de pe șosea sau rafalele de vânt laterale. Presa de specialitate a testat extensiv Lamborghini-ul zburător, cum a fost denumit, beneficiind de aprecieri pozitive: cu greu poate o altă mașină sport să sune mai bine și mai puternic decât un Diablo. Acesta a fost produs până în 2001. În plus față de versiunea de bază au mai fost produse: o versiune cu tracțiune integrală care a fost numită VT (pentru Visco Tracțiune), o ediție specială pentru a 30-a aniversare a companiei, numită Diablo SE 30, o versiune mai puternică cu numele SV și un roadster – Diablo VT. În total, Lamborghini a produs aproximativ 2.880 unități Diablo. Lamborghini Gallardo Superleggere von vorn Lamborghini Gallardo Superleggere din spate Lamborghini Gallardo : ușoară, mai ușoară, Gallardo. Acesta este probabil un aspect de care designerii au ținut cont când s-au gandit la Lamborghini Gallardo. În 2003 a fost produsă prima mașină sport de acest tip; italienii au produs-o mai bine de zece ani. Ideea de bază nu a fost de a mări puterea, ci de a o face mai ușoară. Într-adevăr, Lamborghini a gestionat foarte bine acest raport, până la versiunea Superleggera a lui Gallardo din anul 2010. Această versiune cântărește doar puțin peste 1.300 de kilograme, făcând-o una din cele mai ușoare mașini sport produse vreodată. Dar Gallardo este, de asemenea, și una dintre cele mai rapide mașini de top ale epocii sale. Impresionanta putere de 570 CP îi asigură o accelerație de 3,4 secunde de la zero la 100 km/h, în timp ce viteza maximă la toate versiunile Gallardo este de 325 km/ h. Sub capotă, a fost dotată, până în 2008, cu un motor V12, mai târziu un motor cu zece cilindri cu injecție directă. Cu 14.000 de vehicule vândute, Gallardo este cel mai de succes model Lamborghini din toate timpurile. Ca mașină de ocazie este căutată cu precădere față de alte modele – și nici nu este de mirare: într-un Gallardo chiar și deplasarea la birou se transformă într-o aventură.

Istoria Lamborghini, sau: un pic de orgoliu nu strică niciodată

Ferruccio Lamborghini este chiar și în ziua de astăzi celebrat ca un erou de către specialiști. Și asta pe bună dreptate, deoarece în cele din urmă acesta a devenit celebru în întreaga lume cu mașina lui sport. A doborât recorduri și a împins limitele prețurilor mereu mai sus. Totuși până și acest erou a avut un început modest: pentru că în perioada imediat următoare războiului tractoarele erau foarte căutate, însă nu se găseau, Lamborghini a început să folosească vehicule militare scoase din uz și să construiască din ele tractoare. Dar, tehnicianul își dorește mai mult, fiind mereu în căutarea unor noi provocări. În timpul unei călătorii în SUA, el a descoperit avantajele încălzirii locale și a aerului condiționat. De îndată ce s-a întors în Italia, a fondat cea de a doua companie a sa. Ca în orice poveste bună, există, de asemenea, istorii și legende despre originea brandului mașinilor sport Lamborghini. Cea mai populară - și cea mai probabilă versiune este că Lamborghini și-a cumpărat la sfârșitul anilor 1950 un Ferrari - destul de obișnuit pentru un om de afaceri de succes și pasionat de artă. Dar modelul livrat nu l-a convins. A demarat apoi o corespondență cu Enzo Ferrari, în care a descris deficiențele observate. Ferrari a respins criticile pe un ton răstit, nedorind să primească nici un sfat de la un producător de tractoare, în calitatea sa de constructor de mașini de curse. Dar, vanitatea lui Lamborghini a fost de asemenea rănită , stârnindu-i ambiția: Lamborghini a vrut să dovedească lumii și lui Enzo Ferrari că el ar putea construi mai rapid și ar putea echipa mai bine automobile sport. Lamborghini 350 GT 1964 Lamborghini Espade 1968 Lamborghini a fondat divizia de construcții automobile sport în 1962, logo-ul imortalizându-l pe Murcielago, un taur de luptă legendar din secolul al 19-lea. Taurul este folosit de acum înainte ca un simbol al puterii și al superiorității. Primul prototip Lamborghini este introdus încă din 1963, însă prima mașină de producție în serie - 350 GT, a fost produsă un an mai târziu. Sub capotă, un motor cu doisprezece cilindri, care depășea performanța mașinilor contemporane Ferrari. Trei ani mai târziu, Lamborghini introduce în producție Miura. Cu toate că s-a oprit la limita „magică” de 300 km/ h, a doborât toate recordurile de viteză. Iar Miura a fondat tradiția prin care (aproape) toate modelele Lamborghini poartă numele unui celebru taur de luptă spaniol. Lamborghini Countach von vorn Lamborghini Countach detalii ventilatie În 1971, Lamborghini a întrerupt tradițiile designului ce fuseseră respectate până la Lamborghini Countach și care fuseseră considerate legi până atunci la o mașină sport: a păstrat muchiile ascuțite, însă a renunțat la unele elemente constructive, cum ar fi spoilerul-spate. Contemporanii au criticat Lamborghini Countach ca fiind "cioplită din topor". Această mașină a fost, de asemenea, prima dotată cu ușile foarfecă legendare, care au devenit imaginea tipică pentru Lamborghini în următoarele decenii. Mai mult avion cu reacție decât mașină, Countach a fost, timp de 15 de ani, modelul cel mai de succes de până acum al italienilor. Cu cei 280 km/oră, va deține recordul de viteză în clasa sa timp de mai mulți ani. În anii 1970, Lamborghini și-a extins gama de modele, dar climatul economic a fost dificil pentru producătorul de autovehicule. Într-un final, Ferruccio Lamborghini și-a vândut acțiunile, reprofilându-se ulterior pe viticultură – din acel moment compania de mașini sport a pornit pe drumul unei lungi odisei.

Odată cu vânzarea către Volkswagen, Lamborghini și-a redobândit stabilitatea - precum și redobândirea succesului

Lamborghini a fost, pe rând, în proprietatea unui grup de antreprenori elvețieni, apoi a fost condus de un artist multimedia, apoi a aparținut grupului Chrysler, apoi a ajuns la Megatech, un producător de mașini performante desprins de sub dominația dictatorului indonezian Suharto. Într-un final, în 1998, Volkswagen cumpără producătorul auto italian și se pune pe treabă. Renunțarea la producția de serie mică, creșterea volumului de vânzări - fără compromisuri la calitate, aceasta va fi deviza companiei. Făcând parte din Audi Group modele noi, ca Murciélago și Gallardo, sunt dezvoltate și vândute cu succes. Cu o varietate de modele de ediție limitată și vehicule de studiu, italienii demonstrează entuziasmul nestăpânit pentru inovare. Lamborghini Veneno von der Seite Lamborghini Veneno din spate Criza financiară din 2008 a adus un regres puternic - vânzarile au scăzut temporar brusc, dar și-au revenit. La Geneva Motor Show 2013 Lamborghini a prezentat cea mai scumpă mașină de producție din lume : Veneno costă aproximativ 3 milioane de euro și face toți banii pe șosea. Având în vedere că numărul este limitat la trei exemplare, va fi probabil imposibil de obținut acest Lamborghini ca un automobil second hand. Situația este însă cu totul alta la Huracán și Aventador - cele două modele de bază actuale - primul fiind dotat cu zece, iar celălalt cu doisprezece cilindri. Cantitatea de mașini fabricate pentru aceste modele constă într-un număr de patru cifre.

Modele Lamborghini. Mult prea bune pentru a fi ținute în garaj.

Nume Perioadă de fabricație Nr. mașini Motor Viteză top
350 GT 1964 - 1966 135 V12-3,5 litri 254 km/h
400GT 2+2 1966 - 1968 247 V12-3,9 litri 249 km/h
Miura 1966 - 1975 275 V12-3,9 litri 290 km/h
Espada 1968 - 1978 1217 V12-3,9 litri 245 km/h
Islero 1968 - 1969 125 V12-3,9 litri 248 km/h
Jamara 1970 - 1976 176 V12-3,9 litri 240 km/h
Urraco P250 1973 - 1979 520 V8-2,5 litri 230 km/h
Countach LP400 1974 - 1977 158 V12-3,9 litri 305 km/h
Silhouette 1976 - 1979 54 V8-3,0 litri 260 km/h
Jalpa 1981 - 1988 410 V8-3,5 litri 234 km/h
LM002 1986 - 1993 328 V12-5,2 litri 210 km/h
Diablo 1990 - 1998 aprox. 900 V12-5,7 litri 330 km/h
Murciélago 2001 - 2006 aprox. 2000 V12-6,2 litri 330 km/h
Gallardo LP 560-4 2008 - 2013 necunoscut V10-5,2 litri 325 km/h
Reventón Roadster 2009 - 2010 15 V12-6,5 litri 330 km/h
Aventardor LP700-4 2011 2392 (max. 4000) V12-6,5 litri 349 km/h
Sesto Elemento 2012 20 V10-5,2 litri 352 km/h
Veneno Coupé 2013 3 V12-6,5 litri 356 km/h
Egoista 2013 18 V10-5,2 litri 325 km/h
Huracán 610-4 Coupé 2013 - 2014 1616 V10-5,2 litri 325 km/h