Salt la conținutul principal
Lamborghini Gallardo

Lamborghini Gallardo - introducere în lumea supermașinilor

Producătorul italian de automobile de lux, Lamborghini, a deținut timp de mai multe decenii, începând cu lansarea în 1964 a primului lor Coupés Lamborghini 350 GT, autoformulatul titlu de constructor al celei mai rapide mașini sport de serie din lume. Rezultatul acestei politici de produse au fost modele legendare precum Lamborghini Diablo GT cu 438 kW (595 CP), care a atins o viteză maximă cu puțin sub 340 de kilometri pe oră. Sau mai recent, în 2001, a fost prezentat Murcielago cu până la 493 kW (670 CP) și 342 km/ h. Dar vremurile supermașinilor s-au schimbat, cumpărătorii și prețul de achiziție au devenit mai importanți dacât valorile de accelerație. La sfârșitul anilor ’90, societatea Audi, în calitate de filială a grupului VW, a decis să-și extindă gama de produse exclusive, cu un model la nivelul de bază. Cu toate că Lamborghini Gallardo a avut performanțe mai moderate ale motorului, el a fost fără îndoială un adevărat Lamborghini, care ieșit pe șosea cu forma extrem de ascuțită a brandului și, în vechea tradiție, producătorul l-a botezat cu numele unui taur spaniol de luptă. Din punct de vedere comercial, coupe-ul Lamborghini Gallardo Spyder a devenit unul dintre cele mai de succes modele ale constructorului de automobile sport italian. Lamborghini Gallardo din fata

În anul 2003, Lamborghini Gallardo a fost lansat ca un coupe

Prima serie de Lamborghini Gallardo a intrat în 2003 pe piață. Proiectarea caroseriei a fost încredințată designerului Lamborghini, Luc Donckerwolke, cel care proiectase deja in 2001 Lamborgini Murcielago. Caroseria din aluminiu Gallardo a fost realizată în colaborare cu Audi în Germania, asamblarea a avut loc în orașul italian Sant’Agata Bolognese, care a fost sediul Lamborghini începând din 1940. Coupe-ul cu două locuri a fost echipat în versiunea de bază, cu tracțiune integrală standard și un motor V10 dispus central, care dezvoltă 368 kW (500 CP). Acesta permite Gallardo să atingă o viteză maximă de 309 km/ h. Cei o sută de kilometri la oră sunt atinși în 4,2 secunde. O cutie de viteze manuală cu șase trepte sau, opțional, un sistem automat de transmisie, precum și comenzi pentru schimbarea vitezelor pe volan sunt disponibile.

Roadster și ediții speciale ale Lamborghini Gallardo

O versiune specială îmbunătățită cu 382 kW (520 CP) și 315 kilometri pe oră a fost disponibilă începând cu 2005, odată cu introducerea Lamborghini Gallardo SE în program. Această unitate a fost instalată pe Roadster Lamborghini Gallardo Spyder prezentat la începutul anului 2006, de asemenea, dotat cu un acoperiș textil retractabil comandat electronic. În seria mică din 2007 s-au fabricat ediția specială complet neagră Gallardo Nera și o versiune mai ușoară a lui Gallardo, botezată Gallardo Superleggera, care cu motorul de 390 kW (530 CP) și datorită reducerii greutății, prin folosirea de mase plastice și din fibră de carbon la construcția caroseriei, accelerează în 3,8 secunde de la zero la sută, fiind cu 0,2 secunde mai rapid decât Gallard SE. Lamborghini Gallardo din lateral

În anul 2008, a doua generație Gallardo iese pe piață

În anul 2008, italienii au prezentat a doua generație a modelului lor de bază, revizuită sub numele de Gallardo LP. Coupe-ul avea acum un motor de 5,2 litri cu 412 kW (560 CP), care reușea să accelereze de la zero la sută în doar 3.7 secunde și o viteza maximă de 325 kilometri pe oră. La începutul anului 2009, a fost lansat Lamborghini Gallardo LP cu motor identic și apoi versiunea deschisă Spyder.