Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
skoda-l.jpg

Skoda

Producătorul ceh Skoda reprezintă din 1991 o mare putere, căci de atunci face parte din grupul Volkswagen. În comparaţie cu marca VW, maşinile Skoda – se scrie de fapt: Škoda şi se pronunţă: Şkóda – sunt un pic mai spaţioase şi un pic mai ieftine, fără compromisuri în materie de calitate. După 2000, Skoda joacă ofensiv şi în materie de opţiuni şi dotări : în timp ce asigură entuziasmul familiilor cu van-ul compact Skoda Roomster, clientela sofisticată se bucură de superbul Skoda Superb. Cu SUV-ul în munţi: Skoda Yeti este un SUV masiv, fără lăudăroşenia concurenţei interne din Ingolstadt. Nu e de mirare deci, că Skoda se află chiar sus de tot pe lista cumpărătorilor de maşini second-hand: atât de multe pe bani puţini nu mai oferă nicio altă subsidiară VW.

Aceste modele sunt, chiar şi second-hand, foarte convingătoare

Skoda Fabia privită din faţă Skoda Fabia privită din lateral La începutul anilor 1990, Skoda încă se lupta cu urmările socialismului – iar din punctul de vedere al calităţii, maşinile nu respectau promisiunile făcute. Dar, aceste probleme sunt demult uitate, căci cel puţin din 1996, cooperarea cu firma mamă-Volkswagen este impecabilă. De aici, profită pe de-o parte modelele bazate pe platforme comune , şi pe cealaltă parte clienţii care nu mai trebuie să accepte compromisuri în materie de calitate şi confort. Maşinile Skoda, chiar şi cele second-hand, merită să le fie aruncată câte o privire. În statisticile de defecte de la ADAC, ACE şi AvD, modelele se descurcă de obicei destul de bine. Prezentăm acum cele mai populare modele. Skoda Fabia : Micuţ, dar finuţ. Asta aveau probabil în minte cei de la Skoda, când primul Fabia părăseşte linia de asamblare în 1999. Maşina mică se bazează pe VW Polo, dar dispune de mai mult spaţiu în interior. Varianta combi dispune de şi mai mult spaţiu. Consumul modelului Skoda Fabia este redus. Sunt disponibile la alegere diferite motoare pe benzină ce produc între 60 şi 110 CP, dar şi versiunea turbo-diesel cu o putere de 105 CP. Între timp, pe piaţă a apărut a treia generaţie a modelului. În comparaţie cu fratele său Polo, Skoda Fabia este mai ieftină, în special exemplarele la mâna a doua - acestea au preţuri şi mai mici, fiind dotate cu o tehnologie comparabilă. Skoda Octavia : O maşină compactă care arată ca un sedan de clasă medie şi oferă acelaşi grad de confort? Asta este Skoda Octavia. Din 1996 modelul străbate cu succes străzile germane şi europene, ajuns între timp la a treia generaţie. Octavia se bazează pe platforma VW Golf, însă Skoda apreciează altfel importanţa spaţiului de la genunchi şi facilitează mobilitatea în interiorul maşinii – Combi-ul dispune de foarte mult spaţiu. Motoarele pe benzină aduc cu ele o putere de până la 180 CP, iar cele pe motorină de până la 150 CP. Foarte rapidă este varianta sport: Skoda Octavia RS, ea are maxim 230 CP şi poate atinge o viteză de cel mult 248 km/h. Skoda Yeti : SUV-ul compact este o adevărată minune multifuncţională. Scaunele din spate se pot regla în aşa fel încât şi cel mai mare geamantan să poată încăpea în portbagaj. Motoarele TDI şi TSI provin de la Volkswagen şi asigură forţa necesară cu cei până la 160 CP (benzină), respectiv până la 170 CP (diesel) produşi. Prima generaţie Skoda Yeti părăseşte pentru prima dată linia de asamblare a fabricii din Kvasiny, Cehia, în 2009. Din 2015, pe piaţă este disponibil succesorul modelului. Skoda Yeti nu se fereşte de concurenţa din cadrul grupului VW – second-hand, modelul se distinge prin fiabilitatea foarte mare la cele mai mici preţuri de bază.

Škoda: calitate made in Republica Cehă

Skoda Octavia privită din faţă Interiorul Skoda Octavia În mare, istoria Skoda este alcătuită din trei episoade : Primul episod sfârşeşte odată cu Al Doilea Război Mondial, al doilea a fost în perioada socialistă cehoslovacă, iar episodul din prezent a început odată cu integrarea companiei în grupul Volkswagen. Trei (noi) începuturi, trei istorii pline cu automobile interesante, doar un singur logo. Producătorul îşi decorează maşinile din 1926 până azi cu acelaşi simbol: săgeata cu aripi. Combinaţia dintre săgeată, pene, ochi şi cercul ce le înconjoară reprezintă, de aproape 90 de ani, progres, globalizare şi precizie. Logo-ul verde colorat a fost folosit de Skoda doar până în 2013 – se găsesc în continuare din plin pe maşinile second-hand. Autoturismele noi au acum acelaşi logo, dar cromat.

De la înfiinţarea Laurin & Klement AG până la fuziunea cu Skoda

Totul a început de la o reclamaţie: Václav Klement era un librar în Mladá Boleslav şi era nemulţumit că bicicletele producătorului din Dresden, Seidel & Naumann, nu rezistă mult. Trimite o scrisoare de reclamaţie, care nu primeşte nicio atenţie – deoarece aceasta era scrisă în cehă – iar cei din Dresden nu puteau (sau nu voiau) să o înţeleagă. Prin urmare, în 1895 Klement îşi înfiinţează, împreună cu mecanicul de biciclete, Václav Laurin, propria companie. Laurin şi Klement produceau la început biciclete, iar după urmează să producă motociclete şi în final automobile. Motocicletele au devenit foarte populare, asta datorită succesului din motorsport. Iar maşinile, începând cu modelul Voiturette şi până la Tip C, s-au vândut atât de bine, încât Laurin & Klement AG a fost, până la începutul Primului Război Mondial, cel mai mare producător auto din monarhia habsburgică. După război, compania continuă cursul succesului. Până în 1925, pe piaţă au apărut aproximativ 50 de noi modele, cele mai mari dintre ele erau propulsate de un motor în 6 cilindri. În acelaşi an, Laurin & Klement ia decizia să fuzioneze cu Fabrica Skoda din Plzeň. Producătorul aproviziona la început fabrici de zahăr şi fabrici de bere, urmând ca mai târziu să se pună pe producţia de oţel şi tehnologie militară. În anii 1920, Skoda era deja un grup activ pe plan internaţional şi începe să devină activ şi în sectorul civil, producând motoare pentru locomotive şi avioane, dar şi un număr mare de mijloace de transport. După vânzarea Laurin & Klement, noua subsidiară Skoda Auto rămâne doar cu producţia de automobile – nu se vor mai produce biciclete şi motociclete.

Între 1945 şi 1990, Skoda făcea parte din planul economic al socialismului

Maşina de succes a anilor 30, introdusă pe piaţă în 1937, purta atunci numele „Popular”. Imediat după, este ocupată prima republică ceho-slovacă de către Germania nazistă. Skoda a fost preluată atunci de conglomeratul de stat Reichswerke Hermann Göring, şi devine parte din industria nemţească de armament. Vor fi produse maşini mici şi de teren folosite în scop militar. La data de 9 mai 1945, fabrica din Mladá Boleslav este bombardată, fiind distrusă în cea mai mare parte. O zi mai târziu, Armata Roşie preia comanda, iar în octombrie 1945, compania Skoda este naţionalizată şi integrată în planul economic al republicii socialiste ceho-slovace. După sfârşitul anilor 1940 au fost produse întâi camioane, iar după începutul anilor 50 va reîncepe producţia de autoturisme. Modelele Skoda erau foarte răspândite în RDG (Republica Democrată Germană), asta în situaţia în care preţul unei Skoda second-hand era mai mare decât al unei alte maşini noi. Au trecut ani de zile până când Skoda a început să vândă pe piaţa germană. Primele modele erau maşinile din clasa compactă şi cea medie. Decapotabila Felicia era considerată maşina sport din est, dar a fost produsă doar până în 1964, înlocuită atunci cu modelul 1100 MB-Coupé. După mijlocul anilor '50, toate maşinile Skoda au fost echipate cu un motor amplasat în spate şi cu tracţiune spate. Skoda Favorit, produsă din 1987, a fost primul model Skoda cu tracţiune faţă şi motorul pus tot în faţă. Maşina emblematică avea o caroserie compactă, un portbagaj generos şi multe piese furnizate de producători din Europa de Vest. Punctul culminat al epocii a fost modelul de top 130 RS , care însă poate fi achiziţionat doar ocazional.

Din 1999, Skoda face parte din grupul Volkswagen

Skoda Citigo privită din faţă Skoda Citigo privită din spate După căderea cortinei de fier, nu se dizolvă doar Cehoslovacia, ci şi grupul naţionalist Skoda. Astfel, în 1991, fabrica din Mláda Boleslav este vândută grupului Volkswagen , iar Skoda devine marcă proprie. Primul autovehicul produs în comun a fost Skoda Felicia, începând cu 1994, care a înlocuit modelul „Favorit” şi care se baza parţial pe generaţia Polo de atunci. Cu ajutorul următoarelor modele, Fabia şi Octavia, Skoda se stabileşte pe piaţa europeană. Combi-urile încântă cumpărătorii de maşini noi şi pe cei de maşini second-hand în egală măsură. După 2000, Skoda exportează în peste 70 de ţări, iar în 2013 a produs modelul cu numărul 15.000.000. Între timp, linia de echipare omonimă, elegantă şi somptuoasă, disponibilă pe modelele Yeti, Octavia şi Superb, aduce aminte de începuturile Laurin & Klement. Clasa modelului Modelul Skoda Perioada de producţie Particularităţi
mini Skoda Citigo din 2011 Bazată pe VW up!
mică Fabia III din 2014 Versiunea de raliu se numeşte R5.
compactă Rapid din 2012 Bazată pe o maşina compactă, care a fost creată special pentru nevoile ţărilor în curs de dezvoltare.
medie Octavia III din 2012 Disponibilă în următoarele variante: sedan-hatchback, combi, sport RS, offroad Scout, cu instalaţie GNC (gaz natural comprimat) şi RS cu tracţiune integrală 4x4.
clasa de mijloc superioară Superb III din 2015 Bazată pe principiul matricei transervale, modulare şi flexibile al VW, folosit în VW Golf şi VW Passat (platforma MQB).
minivan Roomster din 2006 până în 2015 Producţia a fost oprită, nu este plănuit niciun succesor. Din 2010 disponibil şi în versiune economică GreenLine.
SUV-compact Yeti din 2009 Disponibilă cu tracţiune faţă sau integrală; iar din 2013 în două linii de echipare: City şi Outdoor.