Salt la conținutul principal
Volkswagen up!

În 2011, modelul up! este introdus în familia Volkswagen

La sfârşitul anilor 1990, cu prima generaţie Volkswagen Lupo, grupul Volkswagen situat în Wolfsburg a demonstrat că un model produs în serie care să aibă un consum mediu de trei litri per 100 km este posibil. Maşina „3 litri” a fost produsă între 1998 şi 2005, purtând denumirea VW Lupo. Modelul diesel, foarte economic, nu s-a bucurat însă de mult succes, iar prin urmare, succesorul VW Fox, produs în Brazilia, nu va fi disponibil într-o singură variantă, relativ scumpă, care să consume doar 3 la sută. Conceptul ecologic al grupului din Wolfsburg ia mai târziu o altă formă: în 2007, dezvoltatorul introduce o nouă familie de modele disponibilă în diverse variante, care înlocuieşte VW Fox. Acesta a fost semnalul celor de la Volkswagen, cum că era timpul ca autoturismele cu tehnologii ecologice inovative şi sistemele de propulsie electrică să intre pe piaţă. Corespunzător cu abordarea modernă, familia de modele primeşte apelativul VW up!, care denotă optimismul şi progresul realizat. vedere din fata Volkswagen up!

În anul 2011, seria Volkswagen up! începe cu un sedan mic de oraş

Modelul Volkswagen up! este introdus pe piaţă în 2011, ca o mică maşină de oraş cu un aspect estetic, fiind uşor de recunoscut că el este succesorul VW Lupo. Hatchback-ul se aseamănă la bază cu modelul VW Lupo, însă noul model le oferă pasagerilor mai mult spaţiu, datorită ampatamentului de aproximativ 2,50 metri şi a lungimii totale de 3,50 metri. Versiunea de oraş, VW up!, este produsă în fabrica producătorului din Slovacia, în două versiuni ale caroseriei: una cu trei uşi, alta cu cinci uşi. Varianta în cinci uşi este comercializată ca microvan sub denumirea Volkswagen space up!. Este plănuită o variantă hibridă, construită din materiale uşoare, prezentată pentru prima dată în 2009: autoturismul concept VW up! lite. Volkswagen up! privit din spate

Motorizările Volkswagen up!

Producătorul din Wolfsburg foloseşte două motoare pe benzină pentru a pune în mişcare Volkswagen up!. Cu un motor de un litru, VW up! dispune de 44 kW (60 CP). Motorul mai puternic vine dotat cu o turbosuflantă, beneficiind, astfel, de 63 kW (86 CP). Este plănuită şi o nouă ediţie a „autoturismului trei litri”. În această variantă, VW up! va fi echipat cu un motor diesel de 55 kW (75 CP). Emisiile CO2 ale acestui model ar putea scădea la 80 g/km. Pe lângă această versiune hibridă, gama ar fi completată de Volkswagen E-up!, un autoturism complet electric.