Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
lada-l.jpg

Lada

În perioada eonomiei planificate a statelor est-europene, constructorul rus AvtoVAZ ajunge, după decenii, o companie emblematică, a cărei marcă Lada s-a bucurat de un mare prestigiu în rândul cumpărătorilor din Europa de Est. Mai mult: Începând cu anii 1970, modelele Lada sunt exportate în ţările vecine. Cu mult înainte ca producătorii sud-coreeni să atragă cu preţurile scăzute, constructorul auto de la Volga încearcă să cucerească Vestul cu preţuri de bază atractive pentru modelele bazate pe Fiat, dar şi pentru modelele proprii din anii 1980. Pentru aceasta s-a folosit o tehnologie care nu era întodeauna „la curent”, dar era robustă şi uşor de întreţinut. Lada Aleko

Clasicul offroader şi tehnologia actualizată primesc Lada ca marcă

Marca era cunoscută în afara pieţei natale datorită Lada Niva sau Lada Taiga, offroadere cu tracţiune integrală care, începând cu anii 1970, şi-au găsit fani în ţările din vest. Datorită liberalizării economice din Europa de Est, AvtoVAZ îşi pierde poziţia excepţională şi trebuie să ţină pasul cu concurenţa „ieftină” din România, unde grupul francez Renault preia cu marca lor Dacia vechiul rol Lada. În 2008, francezii extind angajamentul lor şi devin acţionari AvtoVAZ, care, datorită tehnologiei actualizate şi clasicului Lada Niva, ar trebui să se stabilească în clasa maşinilor mici şi compacte ca producător de maşini la preţ redus.

Cu ajutor de la Fiat, Lada este reconstruită

În 1966, când planurile unui producător auto modern rusesc iau formă, grupul italian Fiat a fost cel care a dorit o cooperaţie. Italienii au creat prima fabrică AvtoVAZ şi i-a oferit producătorului dreptul de a produce, sub licenţă, berlina de clasă mijlocie Fiat 124, disponibilă din anii '70 în diverse motorizări sub numele Lada 1200, 1300, 1500 sau 1600. Începând cu 1979, noua generaţie a seriei de sedane şi combi-uri este exportată drept Lada Nova. Lada Granta

Modele Lada pentru export

În 1984, ruşii aduc în clasa compactă sedanul Lada Samara, al cărui motor a fost dezvoltat împreună cu constructorul german Porsche. Un an mai târziu este oprită producţia berlinei mai mari Lada Aleko. În 1955, Lada Samara este înlocuită pentru export de Lada 2110. Noua serie compactă prezentată în 2008, Lada Priora, este disponibilă în trei versiuni: sedan, combi precum şi coupé în două uşi. În anul 2005 este prezentat modelul Lada Kalina, destinat clasei mici, disponibil în variantă sedan şi combi.

Clasicul Lada Niva, model de bază în clasa offroad-erelor

În 1976, AvtoVAZ îşi extinde gama de modele oferite cu autoturismul de teren Lada Niva, produs timp de decenii fără mari modificări. Modelul cu patru locuri este produs pentru export doar în varianta cu 60 kW (81 CP), dar capătă respect pe multe pieţe ca utilitar sau offroader în timpul liber, datorită tracţiunii integrale permanente, a diferenţialului şi a reductorului. Cu gama de motoare vechi, Lada Niva emană peste 220g/km CO2, dar triumfă datorită capacităţii de a remorca 1,5 tone şi datorită preţului de producţie, care face ca modelul să fie modelul de bază din clasa offroader-elor.