De la mic la mare, de la Twingo la Espace: Producătorul auto francez Renault este una din mărcile de top din lume. Modelele sale fac senzaţie, iar câteva dintre ele, precum R4, fac parte de secole din clasicii auto. Renault a câştigat un loc în inimile fanilor motorsportului: Nigel Mansell, Alain Prost, Damon Hill, Jaques Villeneuve, Ferdinand Alonso şi Sebastian Vettel şi-au câştigat titlurile mondiale cu ajutorul motoarelor producătorului francez. Autovehiculele Renault sunt caracterizate de inovaţie şi tehnologie, fiabilitate şi un raport preţ-performanţă bun. Maşinile sunt robuste şi au o viaţă îndelungată, iar calitatea înaltă cu care ne-a obişnuit Renault reprezintă un atuu al acestuia faţă de ceilalţi producători.
O maşină de încredere : ce şofer nu caută aşa ceva? Nimic altceva nu te linişteşte mai tare decât gândul că maşina ta funcţionează perfect – fie dimineaţa când mergi la serviciu, la prânz când te întorci acasă sau în week-end, când călătoreşti prin ţară. Maşinile Renault deţin, în general, poziţii bune în clasificarea maşinilor second-hand realizate de ADAC, TÜV, AvD şi Dekra – unde de exemplu, modelele Scénic, Mégane şi Clio se află în top. Nu e deci de mirare că maşinile Renault, datorită numărului mic de probleme pe care îl au, sunt foarte căutate atât la mâna a doua, cât şi la mâna a treia, căci nu prea sunt de găsit probleme tehnice. Vă prezentăm cele mai populare modele Renault, care, second-hand fiind, sunt la fel de fiabile ca o maşină nouă. Renault Scénic : Van-ul compact de la Renault este disponibil pe piaţă încă din 1996. În prezent, modelul a ajuns la cea de a treia generaţie, apărută în 2009. În 2012 şi 2013 autoturismul a primit două mici facelift-uri, care includeau următoarele ajustări: lumini de zi, cu LED standard şi un nou design al grilei din faţă. Renault Scénic era unul din primele van-uri compacte vreodată, iar iniţial modelul era bazat pe Mégane. Design-ul caroseriei şi al interiorului au fost ulterior adaptate nevoilor practice ale clienţilor. Erau disponibile motoare pe benzină şi motorină, ce livrau între 82 şi 150 de cai putere. Este vorba de motoare, care şi după ani de folosire, sunt caracterizate de un consum foarte mic. Familiile apreciează varianta cu 7 locuri şi apatament mai lung, Grand Scénic.
Renault Mégane : Maşina compactă mai este cunoscută şi ca „Golful franţuzesc”. Modelul se află, de la introducerea sa din 1995, într-o cursă head-to-head cu competitorul său din Wofsburg. După schimbarea mileniului, Renault a putut, pentru o perioadă scurtă de timp, să producă mai multe modele Mégane, decât VW care a produs Golf-uri. Din 2015 încoace este disponibilă cea de-a patra generaţie, care impresionează prin design-ul încrezător şi sportiv. Motorizările Renault Mégane încep cu benzinarul de 1,4 litri Eco ce produce 69 CP şi se opresc la versiunea RS, echipată cu un motor de 2,0 litri şi 250 CP. Modelele Mégane mai vechi impresionează, ca şi majoritatea Renault-urilor, prin fiabilitate şi soliditate.
Renault Clio : Sursa de inspiraţie a denumirii maşinii a fost muza din antichitate a istoriei. Maşina scrie ea însăşi istorie încă de când a părăsit pentru prima dată linia de asamblare – din 2012 este disponibilă cea de a patra generaţie. La început, Renault Clio era văzută ca o maşină pentru domnişoare, însă în timp s-au lăsat şi bărbaţii impresionaţi de maşina mică. Acest fapt se datorează, nu în ultimul rând, versiunilor sport, cu care Renault a completat seria Clio. Ce fan al motorsportului poate să refuze un Clio GT dotat cu 200 CP şi o tehnologie turbo inspirată din Formula 1? Nu de mirare că există o cupă specială pentru această maşină, Eurocup Clio.
Simplu şi modern: Rombul decorează de secole maşinile Renault, noi sau second-hand. Logo-ul a fost folosit pentru prima dată în anii 1920, fiind utilizat doar la maşinile de lux. Liniile clare şi stricte reprezentau, pe scurt, spiritul acelei perioade. În anii 1960, rombul negru de pe fundalul galben a devenit semnul distinctiv al tuturor autovehiculelor Renault. În 1972, vârfurile acestuia au fost eliminate, iar liniile redesenate creau un efect 3D. După mici modificări în 2011, cel mai nou design, rombul amplasat central, pare mai puternic şi plastic. Renault foloseşte iluzia optică ca să se reprezinte ca un brand sensibil şi inovativ cu o istorie puternică.
Istoria începutului companiei are aproape proporţii biblice. Istoria companiei începe în Ajunul Crăciunului din 1898, când Louis Renault se plimba pe străzile Parisului într-un automobil din lemn, creat manual de el. Pe drum a fost oprit de mai multe ori de către trecătorii impresionaţi de maşină. Când a ajuns acasă, avea în geantă 12 comenzi pentru copii ale maşinii sale. Împreună cu fraţii lui, Fernand şi Marcel, Louis înfiinţează oficial în Februarie 1899, Société Renault Frères maşini de lux, iar acestea, împreună cu inovaţiile tehnologice, precum axul cardanic – incluzând licenţele acestuia pentru competitori, au avut un rol important în succesul companiei.
După primul Război Mondial, Renault se reorientează: gata cu maşinile produse manual, firma dă drumul industrializării producţiei auto. Gama de produse este extinsă: pe lângă maşini, erau produse motoare pentru ambarcaţiuni, locomotive şi avioane. În anii 1930 se stabileşte o nouă facilitate de producţie în Séguin, o insulă de pe fluviul Sena, fiind cea mai avansată fabrică de automobile din Europa de la vremea aceea. Ea este şi azi fabrica principală Renault. Linia de asmablare lungă de 1.500 de metri era fascinantă pentru contemporani, fabrica fiind cea mai mare din lume în afară de SUA, ţara producţiei în masă. Până la sfârşitul celui de-al doilea Război Mondial, Renault producea în special autovehicule de lux din clasa superioară, dar şi producţia de camioane era încununată de succes.
După eliberarea Parisului din 1944, moartea fondatorului Louis Renault în acelaşi an şi naţionalizarea parţială a companiei în 1946, începe povestea de succes a companiei Renault din perioada postbelică. Primul model produs a fost Renault 4CV, denumit popular şi „cremşnit”, iar vânzările acestuia doborâseră toate recordurile. În anii ‘50, Renault se extinde în Europa şi înfiinţează noi fabrici de producţie. Modele precum Renault 4, Renault 12 sau Renault 16 se vindeau foarte bine în toată lumea, fapt care fac ca Renault să se axeze pe export. Din 1955, compania este condusă de către Pierre Dreyfus. El este responsabil atât pentru modelele revoluţionare care au întărit succesul global al firmei Renault, dar şi multe îmbunătăţiri sociale - cum ar fi a treia şi a patra săptămână de concediu, foarte apreciată de către forţa de muncă.
La începutul anilor 1980, Renault– ca şi mulţi alţi producători auto de altfel, intră în criză: vânzările erau în scădere şi grupul înregistra pierderi. Renault iese din criză cu ajutorul unui strict control al calităţii şi al modelelor noi apărute. Aceste modele erau Renault Espace, primul monovolum vreodată, modelul de succes Renault 19 şi succesorul modelului R5, Renault Clio. Iar Renault Laguna restabileşte poziţia producătorului în clasa medie. În anul 1999, Renault începe să coopereze puternic cu Nissan, ulterior urmează achiziţia producătorului auto român, Dacia, şi a majorităţii Diviziei de Automobile Samsung de la grupul sudcoreean Samsung. Chiar şi în noul mileniu, Renault face parte în continuare din producătorii cu cele mai bune vânzări la nivel global. Modele noi, precum Zoe impresionează criticii şi cumpărătorii în egală măsură. Renault deţine o poziţie bună pe piaţa auto second-hand: maşinile Renault au primit de la ADAC deseori cele mai bune note, în urma statisticilor de defecţiune realizate de aceştia.
Noile modele poartă semnătura designerului şef Laurens van den Acker. Începând cu 2012, formele mai curbe dau un aspect plăcut maşinilor. Cel mai important este omul şi viaţa lui. Modelele Renault trebuie să se adapteze diferitelor faze ale vieţii unui om, fie că vorbim de maşini sport, SUV-uri, combi-uri sau maşini din clasa mică. Renault va avea întotdeauna maşina potrivită atât pentru cei entuziasmaţi, sau pentru cuplurile dornice de călătorii, cât şi pentru viaţa haotică a unei familii sau pentru viaţa liniştită a celor ieşiţi la pensie. Sloganul „Passion for life“ simbolizează pasiunea celor de la Renault pentru industria auto şi dezvoltarea acesteia, cu privire la electro-mobilitate. Fie noi sau second-hand, maşinile Renault simbolizează mobilitate modernă şi impresionează prin stilul producţiei - meticulos şi obsedat de detalii.
În cei aproape 120 de ani de istorie, Renault a produs nenumărate modele. De la vehiculele pionier din Belle Époque – de la Tip A până la Tip G, şi până la primele modele produse industrial, Renault 40 CV sau Renault NN, de la maşinile postbelice destinate clasei sociale mijlocii şi până la autoturismele accesibile oricui, produse în anii 1970. Fiecare epocă ne-a adus automobile, care, pe bună dreptate, fac azi parte din „Clasicii Renault”. Maşinile produse până în 1980 nu sunt rare, ele sunt disponibile pe piaţa second-hand la un preţ moderat. Iar pentru modelele speciale, colecţionarii sunt dispuşi să plătească sume mai mari. Vă prezentăm trei mașini vechi Renault care şi-au păstrat eleganţa de-a lungul anilor:
![]() ![]() |
Naţionalitate | Ani în Renault-F1-Team | Numărul de curse Grand Prix la care a participat | Numărul de victorii | Cea mai bună poziţie din campionatul mondial F1 (an) |
---|---|---|---|---|---|
Fernando Alonso | spaniolă | 2003-2006, 2008-2009 | 105 | 17 | 1. = campion mondial (2005, 2006) |
René Arnoux | franceză | 1979-1982 | 58 | 4 | 6. (1980, 1982) |
Giancarlo Fisichella | italiană | 2005-2007 | 53 | 2 | 4. (2006) |
Jarno Trulli | italiană | 2002-2004 | 48 | 1 | 6. (2004) |
Alain Prost | franceză | 1981-1983 | 46 | 9 | 2. (1983) |