Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
renault-l.jpg

Renault

De la mic la mare, de la Twingo la Espace: Producătorul auto francez Renault este una din mărcile de top din lume. Modelele sale fac senzaţie, iar câteva dintre ele, precum R4, fac parte de secole din clasicii auto. Renault a câştigat un loc în inimile fanilor motorsportului: Nigel Mansell, Alain Prost, Damon Hill, Jaques Villeneuve, Ferdinand Alonso şi Sebastian Vettel şi-au câştigat titlurile mondiale cu ajutorul motoarelor producătorului francez. Autovehiculele Renault sunt caracterizate de inovaţie şi tehnologie, fiabilitate şi un raport preţ-performanţă bun. Maşinile sunt robuste şi au o viaţă îndelungată, iar calitatea înaltă cu care ne-a obişnuit Renault reprezintă un atuu al acestuia faţă de ceilalţi producători.

Aceste modele Renault sunt foarte populare pe piaţa second-hand

O maşină de încredere : ce şofer nu caută aşa ceva? Nimic altceva nu te linişteşte mai tare decât gândul că maşina ta funcţionează perfect – fie dimineaţa când mergi la serviciu, la prânz când te întorci acasă sau în week-end, când călătoreşti prin ţară. Maşinile Renault deţin, în general, poziţii bune în clasificarea maşinilor second-hand realizate de ADAC, TÜV, AvD şi Dekra – unde de exemplu, modelele Scénic, Mégane şi Clio se află în top. Nu e deci de mirare că maşinile Renault, datorită numărului mic de probleme pe care îl au, sunt foarte căutate atât la mâna a doua, cât şi la mâna a treia, căci nu prea sunt de găsit probleme tehnice. Vă prezentăm cele mai populare modele Renault, care, second-hand fiind, sunt la fel de fiabile ca o maşină nouă. Renault Scénic : Van-ul compact de la Renault este disponibil pe piaţă încă din 1996. În prezent, modelul a ajuns la cea de a treia generaţie, apărută în 2009. În 2012 şi 2013 autoturismul a primit două mici facelift-uri, care includeau următoarele ajustări: lumini de zi, cu LED standard şi un nou design al grilei din faţă. Renault Scénic era unul din primele van-uri compacte vreodată, iar iniţial modelul era bazat pe Mégane. Design-ul caroseriei şi al interiorului au fost ulterior adaptate nevoilor practice ale clienţilor. Erau disponibile motoare pe benzină şi motorină, ce livrau între 82 şi 150 de cai putere. Este vorba de motoare, care şi după ani de folosire, sunt caracterizate de un consum foarte mic. Familiile apreciează varianta cu 7 locuri şi apatament mai lung, Grand Scénic. Renault Megane privit din faţă Renault Megane privit din lateral Renault Mégane : Maşina compactă mai este cunoscută şi ca „Golful franţuzesc”. Modelul se află, de la introducerea sa din 1995, într-o cursă head-to-head cu competitorul său din Wofsburg. După schimbarea mileniului, Renault a putut, pentru o perioadă scurtă de timp, să producă mai multe modele Mégane, decât VW care a produs Golf-uri. Din 2015 încoace este disponibilă cea de-a patra generaţie, care impresionează prin design-ul încrezător şi sportiv. Motorizările Renault Mégane încep cu benzinarul de 1,4 litri Eco ce produce 69 CP şi se opresc la versiunea RS, echipată cu un motor de 2,0 litri şi 250 CP. Modelele Mégane mai vechi impresionează, ca şi majoritatea Renault-urilor, prin fiabilitate şi soliditate. Renault Clio Interiorul Renault Clio Renault Clio : Sursa de inspiraţie a denumirii maşinii a fost muza din antichitate a istoriei. Maşina scrie ea însăşi istorie încă de când a părăsit pentru prima dată linia de asamblare – din 2012 este disponibilă cea de a patra generaţie. La început, Renault Clio era văzută ca o maşină pentru domnişoare, însă în timp s-au lăsat şi bărbaţii impresionaţi de maşina mică. Acest fapt se datorează, nu în ultimul rând, versiunilor sport, cu care Renault a completat seria Clio. Ce fan al motorsportului poate să refuze un Clio GT dotat cu 200 CP şi o tehnologie turbo inspirată din Formula 1? Nu de mirare că există o cupă specială pentru această maşină, Eurocup Clio.

Istoria Renault: maşini de lux şi maşini moderne pentru viaţa de zi cu zi

Simplu şi modern: Rombul decorează de secole maşinile Renault, noi sau second-hand. Logo-ul a fost folosit pentru prima dată în anii 1920, fiind utilizat doar la maşinile de lux. Liniile clare şi stricte reprezentau, pe scurt, spiritul acelei perioade. În anii 1960, rombul negru de pe fundalul galben a devenit semnul distinctiv al tuturor autovehiculelor Renault. În 1972, vârfurile acestuia au fost eliminate, iar liniile redesenate creau un efect 3D. După mici modificări în 2011, cel mai nou design, rombul amplasat central, pare mai puternic şi plastic. Renault foloseşte iluzia optică ca să se reprezinte ca un brand sensibil şi inovativ cu o istorie puternică. Renault Twingo privit din lateral Renault Twingo cu uşa deschisă

O plimbare memorabilă duce la înfiinţarea Renault

Istoria începutului companiei are aproape proporţii biblice. Istoria companiei începe în Ajunul Crăciunului din 1898, când Louis Renault se plimba pe străzile Parisului într-un automobil din lemn, creat manual de el. Pe drum a fost oprit de mai multe ori de către trecătorii impresionaţi de maşină. Când a ajuns acasă, avea în geantă 12 comenzi pentru copii ale maşinii sale. Împreună cu fraţii lui, Fernand şi Marcel, Louis înfiinţează oficial în Februarie 1899, Société Renault Frères maşini de lux, iar acestea, împreună cu inovaţiile tehnologice, precum axul cardanic – incluzând licenţele acestuia pentru competitori, au avut un rol important în succesul companiei.

În anii 20 şi 30, Renault industrializează producţia de automobile

După primul Război Mondial, Renault se reorientează: gata cu maşinile produse manual, firma dă drumul industrializării producţiei auto. Gama de produse este extinsă: pe lângă maşini, erau produse motoare pentru ambarcaţiuni, locomotive şi avioane. În anii 1930 se stabileşte o nouă facilitate de producţie în Séguin, o insulă de pe fluviul Sena, fiind cea mai avansată fabrică de automobile din Europa de la vremea aceea. Ea este şi azi fabrica principală Renault. Linia de asmablare lungă de 1.500 de metri era fascinantă pentru contemporani, fabrica fiind cea mai mare din lume în afară de SUA, ţara producţiei în masă. Până la sfârşitul celui de-al doilea Război Mondial, Renault producea în special autovehicule de lux din clasa superioară, dar şi producţia de camioane era încununată de succes.

Succesele economice din perioada postbelică au dus la îmbunătățiri sociale

După eliberarea Parisului din 1944, moartea fondatorului Louis Renault în acelaşi an şi naţionalizarea parţială a companiei în 1946, începe povestea de succes a companiei Renault din perioada postbelică. Primul model produs a fost Renault 4CV, denumit popular şi „cremşnit”, iar vânzările acestuia doborâseră toate recordurile. În anii '50, Renault se extinde în Europa şi înfiinţează noi fabrici de producţie. Modele precum Renault 4, Renault 12 sau Renault 16 se vindeau foarte bine în toată lumea, fapt care fac ca Renault să se axeze pe export. Din 1955, compania este condusă de către Pierre Dreyfus. El este responsabil atât pentru modelele revoluţionare care au întărit succesul global al firmei Renault, dar şi multe îmbunătăţiri sociale - cum ar fi a treia şi a patra săptămână de concediu, foarte apreciată de către forţa de muncă.

Renault învaţă din perioada crizei şi rămăne un producător de top

La începutul anilor 1980, Renault– ca şi mulţi alţi producători auto de altfel, intră în criză: vânzările erau în scădere şi grupul înregistra pierderi. Renault iese din criză cu ajutorul unui strict control al calităţii şi al modelelor noi apărute. Aceste modele erau Renault Espace, primul monovolum vreodată, modelul de succes Renault 19 şi succesorul modelului R5, Renault Clio. Iar Renault Laguna restabileşte poziţia producătorului în clasa medie. În anul 1999, Renault începe să coopereze puternic cu Nissan, ulterior urmează achiziţia producătorului auto român, Dacia, şi a majorităţii Diviziei de Automobile Samsung de la grupul sudcoreean Samsung. Chiar şi în noul mileniu, Renault face parte în continuare din producătorii cu cele mai bune vânzări la nivel global. Modele noi, precum Zoe impresionează criticii şi cumpărătorii în egală măsură. Renault deţine o poziţie bună pe piaţa auto second-hand: maşinile Renault au primit de la ADAC deseori cele mai bune note, în urma statisticilor de defecţiune realizate de aceştia.

Designerul van den Acker aduce o schimbare în Renault

Renault Captur privit din spate Renault Captur privit din faţă Noile modele poartă semnătura designerului şef Laurens van den Acker. Începând cu 2012, formele mai curbe dau un aspect plăcut maşinilor. Cel mai important este omul şi viaţa lui. Modelele Renault trebuie să se adapteze diferitelor faze ale vieţii unui om, fie că vorbim de maşini sport, SUV-uri, combi-uri sau maşini din clasa mică. Renault va avea întotdeauna maşina potrivită atât pentru cei entuziasmaţi, sau pentru cuplurile dornice de călătorii, cât şi pentru viaţa haotică a unei familii sau pentru viaţa liniştită a celor ieşiţi la pensie. Sloganul „Passion for life“ simbolizează pasiunea celor de la Renault pentru industria auto şi dezvoltarea acesteia, cu privire la electro-mobilitate. Fie noi sau second-hand, maşinile Renault simbolizează mobilitate modernă şi impresionează prin stilul producţiei - meticulos şi obsedat de detalii.

Elegenţa rămâne în istorie: Modele Renault, care s-au înfrumuseţat pe piaţa second-hand

În cei aproape 120 de ani de istorie, Renault a produs nenumărate modele. De la vehiculele pionier din Belle Époque – de la Tip A până la Tip G, şi până la primele modele produse industrial, Renault 40 CV sau Renault NN, de la maşinile postbelice destinate clasei sociale mijlocii şi până la autoturismele accesibile oricui, produse în anii 1970. Fiecare epocă ne-a adus automobile, care, pe bună dreptate, fac azi parte din „Clasicii Renault”. Maşinile produse până în 1980 nu sunt rare, ele sunt disponibile pe piaţa second-hand la un preţ moderat. Iar pentru modelele speciale, colecţionarii sunt dispuşi să plătească sume mai mari. Vă prezentăm trei mașini vechi Renault care şi-au păstrat eleganţa de-a lungul anilor:

  • Renault Floride : Renault ne-a demonstrat la sfârşitul anilor '50 că poate produce şi "maşini americane". Maşina sport avea toate caracteristicile tipice: capota lungă, parbrizul panoramic şi stopurile „tail fin”. Combinaţia extravagantă dintre apatamentul scurt şi baza lungă a caroseriei atrage spectatorii şi azi în vraja ei. O strategie marketing de succes: nimeni altcineva decât actriţa în vârstă de 25 de ani, Brigitte Bardot, a pozat alături Renault Floride. Singurul dezavantaj: mişcarea nu are niciun impact în SUA, deoarece Renault vinde modelul aici sub numele de Caravelle.
  • Renault 4 : Renault 4 debutează în 1961, ultimul exemplar fiind produs în 1992. Între timp, s-au vândut peste 8 milioane de exemplare R4. Modelul, denumit şi „Quatrelle“, a fost produs pentru studenţi şi pentru familii: ca şi combi-sedan, R4 dispunea de mult spaţiu, ca şi maşină în 5 uşi de mult confort. R4 nu impresiona doar prin caracteristicile sale practice, ci şi prin preţul său mic de achiziţie. Tot printre avantaje se numără robusteţea maşinii şi consumul redus al acesteia, fiind echipată cu motoare ce livrau între 23 şi 46 CP. Renault 4 este încă foarte popular pe piaţa second-hand.
  • Renault 16 : Renault 16 a fost maşina care a setat trend-urile anilor 1960. Maşina avea aspect de hatchback, dar avea şi un hayon mare ce facilita accesul la portbagaj. Cumpărătorii îndrăgesc foarte mult scaunele pliabile ale autoturismului: câteva mişcări simple permit accesul la o zonă de relaxare confortabilă. „Camera pe roţi” nu era iubită doar de către arhitecţi şi profesori – principalii clienţi ai modelului R16, căci maşina se pretează şi la transportul obiectelor mai mari. Modelul a fost produs până în 1980 şi astăzi poate fi găsit cu uşurinţă pe piaţa second-hand.

Cu Turbo la campionatele mondiale: implicarea Renault în Formula 1

Renault Laguna privit din faţă Renault Laguna privit din spate Unsprezece titluri pentru şoferi, douăsprezece titluri pentru constructori: bilanţul Renault din Formula 1 este remarcabil. Renault se află de aproximativ 40 de ani, în mod direct sau indirect, în liga regilor din lumea motorsportului. După ce a devenit din ce în ce mai activ în motorsportul franţuzesc, producătorul a vrut să concureze la nivel global. În 1977, debutează în haosul Formulei 1 cu propria echipă, Équipe Renault. Caroseria, motorul, şoferul şi combustibilul – toate provin din Franţa sau au fost dezvoltate acolo. Din 1978 Renault obţine rezultate bune la calificări, dar mai durează câţiva ani până la prima victorie. Chiar dacă nu au câştigat niciun campionat mondial, Renault revoluţionează Formula 1 cu introducerea motoarelor turbo. Însă ceilalţi producători preiau tehnologia şi conducerea în scurt timp. La mijlocul anilor '80, Renault părăseşte, după un declin îndelungat, liga regilor. Echipa se reîntoarce în 2002, după ce Renault achiziţionează echipa Bennetton. Re-intrarea se face sub numele Mild Seven Renault F1 Team, nu în ultimul rând datorită lui Fernando Alonso. Spaniolul a început ca şi test-driver, avansează în 2003 ca pilot şi participă în 2005 şi 2006, alături de Renault, la campionatul mondial. Acuzaţiile de manipulare din 2009 fac ca mare parte a echipei să fie vândută. Renault părăseşte în sfârşit lumea F1, la finalul anului 2011, dar continuă până în 2015 să furnizeze motoare pentru Lotus F1 Team. Astfel, Renault continuă o tradiţie, furnizarea de motoare echipelor de F1 fiind, încă din 1983, al doilea pilon al producătorului auto. Cel mai mare succes: între 2010 şi 2013 Sebastian Vettel şi Red Bull Racing Team obţin, timp de patru ani la rând, titlurile mondiale la piloţi, respectiv la constructori. Succesul ca şi furnizor de motoare nu este suficient pentru Renault. În 2016 Renault re-intră în lumea F1 cu propria echipă. Echipa Renault, prezentă, ca de obicei, cu tehnologie inovativă, îşi propune să continue succesele din trecut. La fel ca şi în cazul unităţii turbo, cu această ocazie ar trebui să fie testate şi alte tehnologii, ce ulterior vor fi incluse în producţia de serie. Acesta este motivul pentru care mulţi oameni, nu doar francezii, conduc un Renault: fie el nou sau second-hand, în fiecare exemplar se ascunde un pic de Formula 1. Următorul tabel prezintă cinci cei mai de succes şoferi pe care diferitele echipe Renault le-a avut în F1: Nume Naţionalitate Ani în Renault-F1-Team Numărul de curse Grand Prix la care a participat Numărul de victorii Cea mai bună poziţie din campionatul mondial F1 (an)
Fernando Alonso spaniolă 2003-2006, 2008-2009 105 17 1. = campion mondial (2005, 2006)
René Arnoux franceză 1979-1982 58 4 6. (1980, 1982)
Giancarlo Fisichella italiană 2005-2007 53 2 4. (2006)
Jarno Trulli italiană 2002-2004 48 1 6. (2004)
Alain Prost franceză 1981-1983 46 9 2. (1983)