Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
lancia-delta-l-01.jpg

Lancia Delta

Lancia Delta Prezentare

Găsiți aici o prezentare completă a autovehiculului Lancia Delta, inclusiv detalii despre cele mai importante caracteristici, motorizare, dotare și alte informații utile despre modelul autovehiculului. Citeste mai mult

Nou din:
Uzat din:
*Cel mai mic preț pe AutoScout24 în ultima lună

În timp ce producătorii de maşini compacte nu se aşteaptă la un impuls în vânzări ca rezultat al angajamentului lor în lumea motorsportului, producătorul italian Lancia a mers pe alte drumuri cu sedanul compact Lancia Delta, prezentat în 1979. În aceşti ani, Lancia are rolul de furnizor de modele sport în cadrul grupului Fiat, urmând să-l încredinţeze ulterior exclusiv companiei Alfa Romeo. Până în anii 1990, echipa de raliu Lancia a avut numeroase succese cu modelul Delta. Astfel, Lancia Delta a intrat în atenţia clienţilor pasionaţi de motorsport. Lancia profită de succesul modelului Delta în lumea motorsportului şi lansează modele sportive de stradă, cum ar fi Lancia Delta Integrale şi Evoluzione, modelul cu tracţiune integrală Delta HF sau o versiune turbo cu tracţiune faţă. După cea de-a doua generaţie a modelului conceput mai mult pentru familii, Lancia readuce Delta la viaţă în 2009 – un sedan lifestyle. Lancia Delta vedere din fata

Prima generaţie Lancia Delta (1979-1993)

Primul model Lancia Delta a fost introdus pe piaţă în 1979 ca hatcback în cinci uşi. Responsabil de design este designer-ul italian Giorgio Giugiaro, care a mai creat, pe lângă primul VW Golf, modele legendare cum ar fi Alfa Romeo Giulia sau maşina sport exclusivă, Maserati Quattroporte. Platforma Lanciei Delta provine de la Fiat Ritmo. Modelele de bază vin cu 55 kW (75 CP) şi 63 kW (85 CP), iar trei ani mai târziu sunt introduse variantele mai puternice, Lancia Delta GT şi GT, care dispun de până la 79 kW (108 CP). Modelul de top este Lancia Delta HF Turbo, dotat cu un motor de 1,6 litri, care produce 96 kW (131 CP), acesta fiind înlocuit în 1986 de versiunea cu tracţiune integrală şi motor de 2,0 litri, care produce 136 kW (185 CP). Cu această motorizare este introdusă în 1987 varianta Delta HF Integrale. În 1991, italienii aduc pe piaţă o versiune şi mai puternică, Delta Integrale Evoluzione, ce dispune de până la 158 kW (215 CP). Lancia Delta vedere lateral

A doua generaţie Lancia Delta (1993-1999)

Odată cu prezentarea celei de-a doua generaţii Lancia Delta din 1993, Lancia se retrage din lumea raliului. Tradiţia de a oferi sedanul compact Delta cu motorizări dinamice este păstrată până la finalul producţiei din 1999. Pe lângă motorul mai mic de 1,6 litri şi cel de 1,8 litri, care produce 102 kW (139 CP), Delta este oferit şi în versiuni mai performante: modelul turbo HF şi Delta Evoluzione – care vin cu motoare de 2,0 litri şi 142 kW (193 CP). Lancia Delta este disponibilă în premieră şi cu un motor turbodiesel 66 kW (90 CP). Interior Lancia Delta

Renaşterea Lancia Delta din 2009 ca maşină Lifestyle

Cu zece ani mai târziu după oprirea producţiei celei de-a doua generaţii şi la 30 de ani după prezentarea primului model Lancia Delta, seria renaşte în 2009 ca o maşină lifestyle. A treia generaţie Lancia Delta vine în variantă sedan cu cinci uşi, având un design elegant, dominat de suprafeţele din sticlă întâlnite în acoperiş şi în spate. Modelul preia caracteristicile tipice unei Lancia, cum ar fi stopurile perpendiculare şi grila înaltă, trapezoidală. Lancia Delta este oferită în două versiuni pe benzină şi trei pe motorină. Modelul de top are un motor diesel biturbo, care produce 140 kW (190 CP) şi consumă în medie 5,7 l/100 km (149 g/km CO2). Cel mai economic diesel are o cilindree de 1,6 litri şi dispune de 88 kW (120 CP). Acest motor este cuplat la o transmisie semi-automată şi are un consum mixt de 4,6 l/100 km (120 g/km CO2). Toate motoarele diesel îndeplinesc normele Euro5. Ca benzinar, Lancia Delta vine cu două motoare de 1,4 litri: o versiune produce 88 kW (120 CP), iar cealaltă produce 110 kW (150 CP).