Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
fiat-doblo-l-01.jpg

Fiat Doblò

Fiat Doblo Prezentare

Găsiți aici o prezentare completă a autovehiculului Fiat Doblo, inclusiv detalii despre cele mai importante caracteristici, motorizare, dotare și alte informații utile despre modelul autovehiculului. Citeste mai mult

Nou din:
Uzat din:
*Cel mai mic preț pe AutoScout24 în ultima lună

De nouă ori i-a fost decernat brandului Fiat premiul „Maşina Europeană a Anului”, italienii situându-se astfel în fruntea producătorilor. Performanţa Fiat reprezintă rezultatul dezvoltării continue în domeniul automobilisticii, timp de mai bine de un secol. Compania a fost fondată în 1899 sub denumirea Fabrica Italiană de Automobile Torino-FIAT. Atunci a fost construit primul automobil: Fiat 3½ HP, produs în opt exemplare; motorul, localizat posterior, folosea un radiator, răcit cu apă; capacitatea cilindrică era de 657 cm³, se atingeau 800 rpm şi o viteză maximă de 35 km/oră. După debutul în forţă, a urmat o perioadă dificilă cu schimbări în structura acţionariatului până când Giovanni Agnelli a preluat controlul. Începutul secolului al XX-lea propulsează compania Fiat şi în domeniul vehiculelor utilitare, al tramvaielor şi camioanelor. În 1903, Fiat lansa primul vehicul cu benă: 24HP; s-au produs apoi 1F, primul vehicul cu caroserie de furgon, şi 2F, cu o capacitate cilindrică de 2813 cm3 pentru o putere de 20 CP şi o sarcină de 1000 Kg. Modelele, achiziţionate de Poşta Britanică şi Marina Regală Britanică, au deschis drumul Fiat pentru vehicule comerciale uşoare: 502F, 503F, 505F, 507F, 509F şi Balilla Van, un produs uşor, manevrabil, uşor de condus. Şi la capitolul automobile pentru uz personal, Fiat a marcat noi serii: Fiat 501, produs în 70.000 exemplare, între 1919-1925, cu motor cu 4 cilindri, avea 1460 cm³, 23 cp, 2600 rpm; luxoasa berlină Fiat 529; Fiat 508 Balila; micul Topolino şi Fiat 1100, aflat în producţie din 1939 până în 1969. După Al Doilea Război Mondial, Fiat a reintrat pe o linie ascendentă: puterea economică i-a permis să achiziţioneze pachete considerabile de acţiuni Ferrari şi Chrysler LLC, să cumpere Lancia şi Alfa Romeo, să pătrundă pe pieţe emergente, în Europa, America de Sud, Asia şi Africa. Toate au fost posibile datorită preocupării pentru inovare şi dezvoltare tehnologică: Fiat a folosit în premieră roboții industriali pentru construcția de autovehicule, iar uzinele lor de asamblare sunt recunoscute pentru gradul ridicat de automatizare. Fiat Doblo rosu Fiat Doblo rosu interior

Prima generație Fiat Doblò

În 2000, la Paris Motor Show, era prezentat Fiat Doblò, model ce avea să fie fabricat în versiunea furgonetă, pentru transportul mărfurilor, şi în versiunea pentru transportul pasagerilor, având un număr de 5 sau 7 locuri. Caroseria e de tip monovolum, dar e inedită şi atrăgătoare prin partea frontală bombată. Prima generaţie Fiat Doblò a fost dezvoltată pe diferite motorizări: 1.2 şi 1.4 litri – benzină, 1.6.litri- gaz natural, 1.9 D şi 1.9 JTD pe motorină, 1.3 16v Multijet – motorină, 1.9 Multijet şi 1.9 16v Multijet-motorină. Produsele au fost constant îmbunătăţite: în 2005 s-a întreprins o restilizare, cu modificări ale designului pentru partea frontală, ale farurilor din spate şi faţă. Schimbările au fost benefice, Fiat Doblò Cargo fiind nominalizat la premiul International Van, în 2006. Fiat Doblo alb Fiat Doblo alb interior

A doua generație

În 2009 a fost lansată a doua generaţie Fiat Doblò, cu diferite versiuni de transport persoane şi marfă: Doblò, Doblò Cargo, Doblò Cabinato (cu cabină de 2 locuri) şi Doblò Combinato. Opţiunile de motorizare sunt la fel de multe ca şi în cazul primelor modele: 1.4 benzină (de 95 CP sau 120 CP Euro6), Multijet Euro6, 1.6/95 CP şi 1.6/120 CP, mult mai elastice și puternice, 1.4 T-Jet/120 CP Natural Power Euro6, prin care Doblò are cel mai scăzut consum din categoria lui. La produsele pentru transport persoane, îmbunătăţirile vizează o călătorie confortabilă: sistem infotainment evoluat, al doilea rând de geamuri cu deschidere compas, jante din oțel de 16" cu capace, climatizare manuală cu filtru de polen, airbag-uri laterale, rulou de protecție a bagajelor în portbagaj, geamuri posterioare acționate electric, priză 12V posterioară, comenzi radio pe volan. Pe modelele Cargo, nivelul de poluare este EURO 6 şi EURO 5+, vehiculele au suspensii independente tip McPherson sau Bi-link, cu braţe oscilante, amortizoare hidraulice, telescopice și arcuri. Multitudinea de modele şi dotările standard sau opţionale fac din Fiat Doblò una dintre cele mai ofertante serii de pe piaţă, fie că vorbim de maşini noi sau folosite.