Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
seat-l.jpg

SEAT

Auto emoción : pasiunea pentru automobile, mașini făcute cu pasiune – asta reprezintă SEAT. Filiala spaniolă a Grupului Volkswagen este renumită pentru automobilele sale sportive. Ele sunt dezvoltate pe platforme testate de VW, dar oferă, prin comparație, forme ale caroseriei mai dinamice și un preț mai mic. În ceea ce privește construcția și materialele utilizate pentru SEAT nu se fac compromisuri - prin aceasta este asigurată calitatea vehiculelor. La fel ca și în cazul celorlalte mărci VW, privind mai atent, SEAT are valoare chiar și ca mașină second hand. Tehnologia folosită este similară cu modelele actuale de bază Audi sau Volkswagen, producătorul auto spaniol convingând prin caracteristicile practice, o durabilitate ridicată - și un condus foarte plăcut care trezește emoțiile șoferului. „ Technology to enjoy ”, așa sună sloganul actual al SEAT-ului.

Aceste modele SEAT sunt foarte populare printre cumpărători

SEAT Altea din față SEAT Altea din spate De ce SEAT, dacă vă puteți permite un Volkswagen? Oricine a stat vreodată în spatele volanului unui SEAT Leon abia își mai aminteste de un VW Golf. Aceeași mărime, aceleași performanțe ca și la Volkswagen, însă manevrabil și plin de viață ca un Audi - acestea atrag atenția asupra Leon ca și asupra celorlalte modele de la SEAT. De asemenea, versiunea second hand, comparativ cu modele similare de la Volkswagen, reprezintă întotdeauna o alegere bună. De exemplu, în cazul mașinii de vârf din gama de dimensiuni medii SEAT Exeo, produsă din 2008 până în 2013, calitatea este aceeași ca cea cu care suntem obișnuiti la Wolfsburg și Ingolstadt - dar prețul spaniolilor este adesea cu câteva sute până la o mie de euro mai jos decât în cazul concurenților din cadrul Grupului. Următoarele modele SEAT sunt în topul preferințelor cumpărătorilor de autoturisme second-hand: SEAT Leon din față SEAT Leon din spate SEAT Ibiza : SEAT Ibiza a fost primul model pe care constructorul spaniol l-a dezvoltat în mod independent. În 1984, prima generație a mașinii compacte a ieșit de pe linia de producție, ajungând acum la a patra generație, disponibilă din anul 2008. Modelul actual este bazat pe platforma VW Polo. Tipic pentru SEAT Ibiza, al cărui nume se bazează pe insula de vacanță spaniolă, este caroseria hatchback. Aspectul este nu doar sportiv, ci și evident elegant. Performanța motorului este remarcabilă pentru dimensiunile sale, în special în versiunea Cupra turbo și compresor care generează până la 180 CP. SEAT Ibiza este, de asemenea, disponibil ca un coupe sport - versiunea SC cu trei uși. SEAT Ibiza din lateral SEAT Ibiza din spate SEAT Leon : În clasa compactă, SEAT Leon reprezintă mai mult decât o copie tehnologică a VW Golf. Ambele sunt în generația actuală - SEAT este în prezent la a treia - construite pe platforma modulară Volkswagen. Dar, testul practic va evidenția la SEAT Leon stilul de condus sportiv care amintește puțin de Audi. În plus, facând comparația, SEAT este și o mașină second hand cu performanțe mai bune. Atunci când modelul spaniol se angajează în depășire, nivelul consumului este moderat, chiar pentru puteri până la 125, 150 CP turbo pe benzină și 110 CP diesel TDI. Tapițeria este un alt punct în plus pentru SEAT Leon, la fel ca și portbagajul mare. SEAT Alhambra : un alt frate geamăn, care nu-și ține calitățile ascunse. SEAT Alhambra este bazat pe VW Sharan, dar adesea un SEAT second hand este oferit mai ieftin decât versiunile similare VW. Prima generație a fost introdusă în 1996 și, în mod uimitor, a fost produsă timp de 14 ani; începând cu anul 2010 este lansată generația a doua, care a fost ușor revizuită în 2015 în ceea ce privește aspectul. A doua serie este puțin mai mare și mai spațioasă decât versiunea originală, dar este echipată standard doar pentru cinci pasageri. În comparație cu VW Sharan, Alhambra nu este echipat prea generos - dar, în funcție de versiune, pot fi găsite pe modelele mai noi faruri cu xenon și sistemele de asistență.

Istoria SEAT: Inițial compania statului spaniol, acum parte a grupului VW german

Autoturisme fabricate începând din 1953 sub sigla SEAT; astăzi, producatorul spaniol este unul din cei mai mari producători auto din Europa și exportatori din întreaga lume. SEAT este un acronim, o abreviere a numelui companiei: Sociedad Española de Automóviles de Turismo – în traducere: Societatea Spaniolă de Autoturisme. Sub acest nume fabrica SEAT a fost înființată cu trei ani mai devreme, la 9 mai 1950, în Zona Franca, un cartier industrial în apropiere de Barcelona.

Începutul, ca o companie deținută de stat și lider de piață în Spania

SEAT a fost înființată sub conducerea lui Franco ca o companie de stat, care s-a concentrat exclusiv pe producția de vehicule pentru piața internă din Spania. Mărcile străine fiind ținute la distanță de piața internă prin taxe vamale de import ridicate și obligativitatea de a fi reprezentate prin firme mixte, producătorul autohton SEAT a devenit rapid lider de piață. Primele modele au fost dezvoltate pe baza licențelor Fiat, deoarece dezvoltarea unor modele proprii ar fi fost prea scumpă. Cel mai popular model al spaniolilor a fost numit SEAT 600, cunoscut și ca Seiscientos. Pentru șoferii de taxi, SEAT este genul de marcă proprie: spre sfârșitul anilor ’70 este lansat Milquinientos – SEAT 1500 - modelul general de taxi.

Finalul colaborării cu Fiat, începutul colaborării cu Volkswagen

Odată cu sfârșitul regimului Franco, Spania s-a deschis mai mult către Europa. SEAT și Fiat au mers pe căi diferite. De la mijlocul anilor 1980 a existat o cooperare strânsă cu Volkswagen , care a condus treptat la o preluare a spaniolilor de către grupul VW. SEAT s-a concentrat mai mult pe export și a demarat primele încercări de a se afirma pe scena sporturilor cu motor. Constructorul spaniol a clădit fabrica din Martorell , care la deschidere a fost unitatea de producție cea mai modernă de acest gen din Europa și a devenit rapid principala capacitate de producție pentru numeroase modele SEAT. Cu toate acestea, mijlocul anilor ’90 este considerat o perioada de criză în istoria SEAT, filiala VW ajungând în acel moment în zona roșie.

Drumul în noul mileniu este dificil, dar promițător

SEAT Mii din exterior Vedere în portbagajul SEAT Mii La sfârșitul deceniului, lucrurile începeau să se lumineze iarăși: modele noi, cum ar fi SEAT Alhambra, SEAT Toledo sau SEAT Leon au avut vânzări de succes. Pentru trecerea în noul mileniu, SEAT nu a ieșit cu un nou design. Ca parte a grupului Audi, accentul este pus acum pe vehicule sportive la prețuri mici. Participarea la World Touring Car Championship și concentrarea pe Campionatul propriu Leon Supercopa, au fost o parte importantă a strategiei de a aduce în atenția publicului noile modele SEAT. În 2012, a fost introdus noul logo , o nouă strategie ofensivă prin introducerea noilor modele, inclusiv SEAT Mii, a adus o redresare a vânzărilor. Îmbunătățiri ale aspectului, inovații tehnologice, soluții noi informatice și de divertisment și un SUV- compact: SEAT este bine poziționat pentru viitor.

Gama de modele curente de la SEAT

Clasa Model Perioada de producție Observații
Super mini SEAT Mii din 2011 Varianta a proiectului New Small Family. Platforma comună cu VW up! si Škoda Citigo.
Mini SEAT Ibiza din 2008 (a 4-a generație) Aspect îmbunătățit în 2012 cu faruri noi; în 2015 îmbunătățiri tehnice.
Compactă SEAT Leon din 2012 (a 3-a generație) Dezvoltată pe baza VW Golf VII, Audi A3 8V si Škoda Octavia III pe structura modulară a VW. Variantele sport SEAT Leon Cupra 265 și Cupra 290.
Compactă / Submedie SEAT Toledo din 2012 (a 4-a generație) Foarte asemănator cu Škoda Rapid. Fabricate în uzina principală Škoda din Mladá Boleslav.
Medie SEAT Exeo 2008 - 2013 Caroseria, motorul și sasiul identice cu Audi A4 B7 (fabricație 2004 până în 2008), motoarele provin de la Audi A4 B8 (fabricație 2007 până în 2015)
Furgonetă compact SEAT Altea 2004 - 2015 Aceeași platformă ca VW Golf V, VW Touran, Audi TT și Škoda Octavia. Particularitate: ștergătoare antagonice. O versiune mai lungă cu 18,7 cm a fost produsă ca SEAT Altea XL între 2006 și 2015.
Furgonetă Alhambra din 2010 (a 2-a generație) echivalent cu VW Sharan II (an de construcție 2010 - prezent).

Inovație și design: Pentru SEAT, fiecare detaliu contează

În Martonell, aproximativ 35 de kilometri de Barcelona, se află nu numai fabrica de unde ies cele mai multe modele de SEAT începând cu anul 1993, dar și centrul tehnologic și de dezvoltare a constructorului auto. Acesta există în 1975 când SEAT era încă independent și chiar și astăzi este inima tuturor inovațiilor în tehnologie și design. Cu toate că SEAT profită din plin de conexiunea la Volkswagen Group, exemplarele VW nu sunt ușor de reprodus în Spania, la prețuri mici. O echipă independentă de cercetare modelează imaginea SEAT. Aceasta este vizibilă în toate modelele constructorului auto, fie ele vechi sau noi. În Martonell motoarele ecologice sunt dezvoltate, la fel ca și noi tehnologii de iluminat și de conectivitate. Printre acestea se numără farurile LED, SEAT Leon fiind echipat ca primul vehicul din clasa sa, sau aplicațiile inteligente pentru noua tehnologie full-Link, conectând smartphone-ul și mașina. SEAT Toledo de sus SEAT Toledo din spate Pe lângă tehnologia oferită, design-ul ieșit din comun joacă un rol important. Aspectul sportiv și elegant, ar trebui să fie, în cele din urmă, convingător pentru prima impresie a vehiculului. Cu mult efort fiecare design este reproiectat, de la prima schiță pe hârtie și până la finisajul de detaliu, exterior și interior. Unde se va ajunge - cu noile modele SEAT precum și cu mașini second hand - putem afla uitându-ne la modelul 20V20 : O combinație de SUV sportiv și masină de familie de zi cu zi, fiind înțesată cu produse electronice și elemente de informare și divertisment, fiind, de asemenea, echipată cu un e-scuter pliant în porbagaj pentru a acoperi distanța de la mașina parcată la destinația finală. Elementul central se numește "The Core" și este o tabletă prin care conectați mașina cu lumea întreagă, inclusiv cu prietenii de pe Facebook. Când va deveni ideea Veinte Veinte realitate, încă nu se știe - dar cu siguranță SEAT are un loc de cinste în portofoliul VW.

Modele