Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.

Ce e de făcut dacă supapa EGR este înfundată

Mașina este un mecanism complex, compus din numeroase ansamble și subansamble interconectate. Fiecare dintre acestea are un rol bine determinat și poate influența funcționarea corespunzătoare a vehiculului. În cele ce urmează vom afla ce este supapa EGR și de ce e ea importantă.

Ce rol are supapa EGR

Cu toate că în ultimii ani producătorii de autovehicule au luat numeroase măsuri de îmbunătățire a nivelului de emisii, mașinile reprezintă în continuare un factor major de poluare. Supapa EGR, care vine de la Exhaust Gas Recirculation, captează o parte din gazele emanate în timpul funcționării și le introduce din nou în ciclul de ardere, obținându-se astfel și o reducere a temperaturii motorului. Unele simptome pentru EGR înfundat sunt o reducere a performanțelor motorului, consumul mai ridicat sau fumul gros ce iese de pe țeava de eșapament. Iar dacă nu iei nicio măsură de curățare, supapa EGR defectă ar putea provoca daune serioase motorului. De aceea, imediat ce observați simptome la EGR trebuie să mergeți cât mai repede la un mecanic pentru a face o diagnoză și a preîntâmpina eventualele neplăceri costisitoare. Pentru a sta și mai liniștiți o puteți curăța cu regularitate folosind un solvent de calitate.

EGR defect: Simptome

Un EGR înfundat poate reprezenta o mare problemă pentru mașina ta. Pe lângă faptul că arderea în interiorul motorului nu se va face la perimetri optimi, excesul de gaze va duce la depuneri de carbon pe componentele acestuia. Dacă punem la socoteală și emisiile crescute de bioxid de azot datorate temperaturilor ridicate de ardere obținem o imagine destul de sumbră. Fie că vorbim de simptome EGR înfundat la diesel sau benzină, efectele sunt la fel de grave pentru mașină. Însă la motoarele diesel, față de un EGR benzină, simptome pot apărea ca suplimentare, cum ar fi o cantitate crescută de funingine în fum. Uneori acest aspect nu poate fi observat cu ochiul liber, așa că puteți verifica la intervale regulate filtrul de particule. Un EGR defect produce simptome și la accelerație, pentru că veți observa cum mașina pare să fie mult mai înceată decât în mod obișnuit.

Cu ce se curăță supapa EGR

Acum că am văzut simptomele, e timpul să ne axăm și pe remedii. E bine de știut faptul că sistemul de recirculare a gazelor se activează doar la turații medii, așa că dacă folosești mașina predominant în mediul urban, ar trebui să ai mai multă grijă. Dacă ai îndemânare în ceea ce privește mecanica, poți să verifici supapa, iar în cazul în care găsești depuneri de carbon, poți folosi un spray curățare EGR pentru a le îndepărta. Dacă nu ai unul la îndemână, orice solvent bun e suficient pentru a scăpa de problema asta. Bineînțeles că nu toată lumea are timp să facă asta în mod regulat, drept pentru care alternativa este o vizită la mecanicul tău preferat. Procesul n-ar trebui nici să coste și nici să dureze foarte mult, dar te poate scăpa de cheltuieli mult mai mari și de zile pierdute prin atelierele de reparații.

Alte informații legate de EGR curățare și măsuri de întreținere

Acum că ți-ai făcut o imagine mai clară asupra importanței acestui sistem, vom face o scurtă recapitulare:

  • filtrul de particule este un indicator bun al simptomelor pentru motoarele diesel
  • simptomele negative se accentuează la temperaturi foarte scăzute
  • dacă circuli mai mult în afara orașului, supapa EGR nu este activată prea mult timp

Concluzii

Momentul în care mașinile nu vor mai polua deloc în timpul funcționării nu este chiar atât de departe, însă până atunci e bine să reducem cum putem acest fenomen. Sistemul de recirculare a gazelor de eșapament este o componentă esențială în acest sens, așa că efortul de a-l verifica periodic și de a te asigura că funcționează la parametri optimi nu e chiar atât de mare. Dacă adăugăm și beneficii precum o cantitate mai mică de noxe, o temperatură mai scăzută a motorului și sporirea eficienței acestuia, putem confirma teoria conform căreia prevenția e cea mai bună măsură de protecție.

Toate articolele

Hyundai-Santa-Fe-Engine

Reparații injectoare – Sau cum să-ți salvezi mașina

Sfaturi · Tehnologia auto
911-Carrera-Brake

Sistemul de frânare ABS - O revoluție tehnologică

Sfaturi · Tehnologia auto
anbauten

Suport bicicletă auto - Pentru șoferii aventuroși

Sfaturi · Tehnologia auto
Afişează mai multe