Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.

Sistemul de frânare ABS - O revoluție tehnologică

Frâna este una dintre cele mai eficiente modalități de a evita accidentele în timpul șofatului. De aceea sistemul de frânare ABS a început să devină o dotare standard pentru majoritatea mașinilor noi scoase pe piață. În continuare vom analiza principalele caracteristici ale acestuia.

Ce înseamnă ABS și alte detalii utile

Viața de șofer are o grămadă de aspecte pozitive de care ne bucurăm în fiecare zi. Însă există și o serie de riscuri foarte serioase asociate cu traficul auto pentru că, în mare parte din timp, la mijloc este atât viața noastră, cât și cea a pasagerilor și a celorlalți participanți la trafic. Datorită faptului că marja de eroare este atât de mică, controlul mașinii devine un factor esențial pentru evitarea unei tragedii. Sistemul de frânare ABS reprezintă una dintre cele mai importante adiții la mașinile produse în masă, pentru că oferă șoferilor control asupra direcției mașinii, chiar dacă pedala de frână e apăsată până la capăt. Denumirea vine de la Anti-lock Braking System și se traduce prin sistem de prevenire a blocării roților în timpul frânării. Astfel, o mașină cu ABS va împiedica blocarea completă a roților, lucru care la sistemul mecanic de frânare e foarte greu de realizat.

Cum funcționează ABS-ul

Apariția sistemului de frânare ABS a dus la o scădere semnificativă a accidentelor mortale pe șosele. Sistemul de frânare clasic, în momentul în care frâna e apăsată până la capăt, blochează complet roțile mașinii și astfel elimină orice posibilitate de control din partea șoferului. Oricât s-ar învârti de volan, cu roțile blocate vehiculul nu-și poate schimba direcția de mers. În schimb, sistemul ABS este dotat cu niște senzori care monitorizează mișcarea fiecărei roți. În momentul în care se detectează o diferență a vitezei de rotație la una dintre roți, un senzor ABS trimite o serie de semnale către un sistem de supape care reduc forța de frânare pentru una sau mai multe roți. În acest mod, chiar și cu frâna apăsată la maxim, roțile nu sunt blocate, iar șoferii au șansa să efectueze manevrele corespunzătoare și să evite o eventuală tragedie.

Ce permite modul de control electronic ABS

Acum că ai văzut ce rol are ABS-ul, e cazul să discutăm despre câteva detalii importante. Trebuie menționat de la bun început că acest sistem este mai eficient decât cel clasic doar în condiții optime de drum. Pentru că pe zăpadă sau gheață, un ABS mașină va crește destul de mult distanța de frânare. Dacă te-ai întrebat vreodată de ce se aprinde becul la ABS, răspunsul are două componente. La pornirea mașinii, becul ar trebui să rămână aprins pentru câteva secunde, semn că sistemul a fost inițializat și verificat. Însă dacă becul rămâne aprins permanent, atunci e cazul să faci în cel mai scurt timp o vizită la mecanic pentru că există o problemă cu sistemul de frânare. Nu e în niciun caz recomandat să amâni acest pas, pentru că s-ar putea să rămâi fără controlul mașinii într-o situație în care în mod normal nu s-ar fi întâmplat asta.

Alte informații legate de sistemul de frânare

Sistemul ABS este conectat la computerul de bord și comunică în mod constant cu senzorii instalați pe roți. Însă chiar și așa, n-ar trebui să te culci pe o ureche și să începi să conduci din ce în ce mai riscant doar pentru că ai un o frână foarte eficientă. Nu uita că:

  • respectarea regulilor de circulație este cea mai bună măsură de prevenție
  • există anumite condiții în care ABS-ul nu funcționează în mod optim
  • vizitele la mecanic reprezintă cel mai bun medicament pentru mașina ta

Concluzii

După cum ai putut observa, ABS-ul este o alegere excelentă pentru orice mașină. Așa că, dacă încă nu ai instalat așa ceva pe vehiculul tău, poți să faci o căutare rapidă pe internet pentru a afla rapid dacă se poate monta și cât costă. Iar dacă deja ești fericitul posesor al acestui sistem, nu-ți pune toată baza în pedala de frână și nu lăsa garda jos. În trafic e bine ca tot timpul să ne păstrăm vigilența, chiar și atunci când totul pare în regulă.

Toate articolele

Hyundai-Santa-Fe-Engine

Reparații injectoare – Sau cum să-ți salvezi mașina

Sfaturi · Tehnologia auto
All exhaust pipe change

Ce e de făcut dacă supapa EGR este înfundată

Sfaturi · Tehnologia auto
anbauten

Suport bicicletă auto - Pentru șoferii aventuroși

Sfaturi · Tehnologia auto
Afişează mai multe