Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
opel-l.jpg

Opel

Opel există de mai bine de 150 de ani. În special Kadett și Corsa au cucerit inimile multor germani. În zilele noastre, producătorul ne surprinde cu mașini drăguțe precum Adam și Karl, culege una după alta aprecierile publicului cu mini SUV-ul Mokka - și cu modelul Insignia se poziționează cu succes în clasa de dimensiuni medii. Dintre mașinile clasice Opel, multe sunt apreciate ca mașini second-hand, în special modelele coupe sport din anii 1970. Logo-ul distinctiv Opel este un fulger închis într-un cerc, promițând mobilitatea și viteza fulgerului. Acest lucru este valabil nu numai pentru modelele mai vechi sau mai noi, dar și pentru soluțiile inovatoare ale viitorului. Cine dorește să-și cumpere un Opel second-hand ia încă o decizie bună. Vehiculele sunt percepute ca fiind fiabile și robuste. Opel Adam Opel Cascada

Aceste modele Opel se detașează ca favorite în alegerea cumpărătorilor de mașini de ocazie

Opel Astra : Astra, care amintește de stele, spațiu, având și tehnologia corespunzătoare - a fost numele perfect pentru succesorul Opel Kadett. Prima mașină compactă – fiind denumită Astra F în nomenclatorul intern al companiei - a fost lansată în 1991, fiind urmată de seriile următoare în 1998, 2004 și 2009. În prezent, Astra K este a cincea generație pe piață. Problemele inițiale ale primelor vehicule, cum ar fi problemele de calitate sau coroziunea, au fost rezolvate de mult timp, modelul Astra de la Opel fiind apreciat atât nou, cât și second-hand. Performanța motoarelor pe benzină variază între 80 și 180 CP, versiunea sport OPC oferind, în mod uimitor, 280 CP. Motorul diesel încântă încă de la început cu un cuplu ridicat, performanțele situându-se între 90-195 CP. Opel Insignia Opel Insignia : cunoscut și ca succesorul Vectra, va fi scoasă pe piață începând cu 2008. Design-ul mașinii de dimensiuni medii are puține elemente comune cu fostele modele Opel, în schimb se bazează pe modelul concept-car GTC , care a fost prezentat la Salonul Auto de la Geneva din 2007. Echiparea standard extinsă a modelului Insignia a fost capabilă să convingă cumpărătorii de autoturisme și criticii încă de la început, numeroasele inovații tehnice, cum ar fi un ecran tactil integrat - de avangardă. Prima versiune combi nu a mai fost - ca de fiecare dată până atunci - numită Caravan, ci Sports Tourer. Lățimea de deschidere a haionului se poate regla electric, după dorință. Motorul puternic pe benzină standard este de 2,8 litri V6 Turbo cu tracțiune integrală, cel mai puternic diesel de 2.0 litri BiTurbo cu rampa comună. În 2013 Opel a modernizat imaginea Insignia la gama de modele Country Tourer, îmbunătățind specificațiile. Cea de a doua generație va apărea pe piață în 2017. Opel Meriva in Seitenansicht Opel Meriva : Prima generație a mini van-ului a fost produsă începând din mai 2003. Deoarece modelul Meriva A s-a bazat pe platforma Corsa, el este unul dintre cele mai mici mini van-uri. Succesorul său, Meriva B, a intrat în producție din 2010 și are, pe de altă parte, un corp mai mare, fiind considerat un van compact. Motorizarea cuprinde variantele pe benzină care variază de la motorul de 1.4 litri cu 100 CP la turbocompresorul cu 140 CP, la motoarele diesel, cu capacități de la 1,3 până la 1,7 litri. Versiunile mai mici sunt echipate cu motoarele economice ecoFLEX. Datorită dimensiunilor compacte și spațiului interior vast, Opel Meriva este foarte populară ca mașină de familie. Caracteristice la Meriva sunt ușile ce se deschid antagonic. Cea de a treia generație a modelului Opel Meriva C este programată pentru 2017. Opel Mokka Opel Mokka : SUV-ul compact există doar din 2012, dar este deja unul dintre cele mai bune modele actuale Opel. Chiar și ca mașină de ocazie este un adevărat succes, deoarece inclusiv în dotarea standard are multe opțiuni suplimentare, cum ar fi aerul condiționat, luminile de frână adaptative și opt airbag-uri. Cea mai mică versiune este motorul pe benzină de 1,6 litri, cu 115 CP, cea mai puternică variantă diesel oferă 136 CP la 1,6 litri și este disponibilă inclusiv cu transmisie 4x4 și cutie de transmisie automată cu 6 trepte. Cititorii revistei auto germane "Allrad", au ales Opel Mokka în anii 2013 și 2014 drept "mașina cu tracțiune integrală a anului". Este o plăcere să conduci motorul pe benzină turbo de 1.4 litri cu 140 CP. La începutul anului 2016, aspectul Mokka a fost îmbunătățit, a doua generație a SUV-ului compact fiind așteptată pe piață în 2018.

Istoria Opel: Un pionier german al automobilelor

Opel este unul dintre cei mai vechi producători de automobile din Germania. Vă vom prezenta principalele etape ale istoriei Opel - precum și modelele care au schimbat istoria constructorului.

1862-1899: De la mașina de cusut, trecând la bicicletă, până la mașină

Temelia pentru succesul companiei l-a pus tânărul metalurgist Adam Opel în 1862, când a lucrat la prima mașină de cusut Opel , în timp ce-și făcea ucenicia în atelierul tatălui său. În deceniile următoare, istoria Opel a cunoscut doar o singură direcție: cea a succesului. În 1868, a construit cu zestrea soției sale o fabrică mai mare pentru producția de mașini de cusut, iar nu după mult timp, la îndemnul fiilor săi, Adam Opel se orientează către domeniul de afaceri cu biciclete. Prima bicicletă produsă a fost un velociped, urmat mai târziu de biciclete pentru femei și biciclete pentru bărbați. Până la moartea sa în 1895, Adam Opel a făcut din compania sa unul din cei mai mari producători de mașini de cusut și de biciclete din Europa. A fost președintele firmei, fiind urmat de fii săi care au continuat investițiile cu înțelepciune, așa că în 1899 a început producția de automobile în Russelsheim.

1899-1930: Opel este cel mai mare producător de automobile german

Luxoasa "Mașină Patentată Sistem Friedrich Lutzmann" este primul automobil scos de Opel, dar o pătrundere reală pe piața globală va avea loc doar odată cu lansarea simplului și robustului Opel 4/8 CP popular denumit "Doctor Cart". Inflația de după Primul Război Mondial forțează Opel la o reorientare fundamentală: "broasca", Opel 4/12 CP, linia de asamblare realizându-se după modelul american. Livrarea vehiculelor crește cu pași uriași, prețurile mașinilor scad, numărul de angajați se triplează în 1930. Doi ani mai târziu Opel este cel mai mare producător de automobile din Germania și se transformă într-o societate pe acțiuni (S.A.). Criza economică globală, creșterea importurilor de vehicule din SUA, precum și vânzările în scădere determină pe cei doi frați Opel să vândă compania lui General Motors. După cum se va dovedi, a fost un pas avantajos pentru ambele părți.

1930-1960: Succesul cu vehicule, producția de război și un nou început

În 1930, Opel a devenit cunoscut ca un producător de mașini robuste și durabile, făcând față cu succes diferitelor situații de zi cu zi. În timpul celui de-Al Doilea Război Mondial, nu s-a mai produs nici un vehicul, în schimb sunt fabricate componente pentru industria de apărare și aeronave la Rüsselsheim. Fabrica principală a fost distrusă pe jumătate de bombardamentele aliaților și după război a fost preluată de către administrația militară a SUA, iar în Brandenburg, uzina Opel a fost expropriată de către Uniunea Sovietică. Trei ani mai târziu, General Motors reia gestionarea producției în Rüsselsheim. O dată cu fondarea Republicii Federale Germane începe și cel de-al doilea boom al Opel : vehiculele se vând în general excelent, și devin imediat produse simbol ale statutului personal. Modelele anilor ’50 sunt inspirate după designul american al mașinilor de șosea: cromul strălucitor, parbrizul lat, aripioarele mici în spate și formele luxuriante se potrivesc perfect cu perioada miracolului economic.

1960-2000: lider, scăderea vânzărilor și probleme de calitate

Producția în Ruesselsheim începe să ia avânt. În fabrica proprie construită la Bochum de pe banda de montaj ies numai modele Kadett. La mijlocul anilor ’60 Opel, atacă cu seria "KAD" clasa superioară. Kapitän, Admiral și Diplomat se află la prima generație urmând tradiția și designul american. Cu un aspect similar, modelele diferă prin dimensiunea motorului, echipamente și preț. În 1971 s-a atins cifra de zece milioane de mașini Opel produse. Cota de piață deținută este de 20%, mai mare decât a marelui rival - Volkswagen. Începutul anilor ’80 îl aduce pe producătorul auto, pentru prima dată după 30 de ani, din nou în zona roșie. Producția Corsa va fi mutată în Spania. În perioada imediat următoare, apar semne despre erori de gestionare a crizelor și probleme de calitate care duc la pierderi de miliarde.

Începând cu anul 2000: O adiere proaspătă cu noi modele și soluții de mobilitate inovatoare

Opel Adam în tunel Opel Zafira von vorn Începutul noului mileniu aduce gama de autoturisme Opel din nou în atenție: noile modele revigorează vânzările; Zafira se va impune rapid ca lider de piață în sectorul van-urilor compacte. Amatorii sporturilor cu motor vor fi încântati să intre în familia Speedster cu Meriva. Chiar și Insignia sau modelul hibrid electric Ampera vor găsi cumpărători. În 2012, micul SUV Mokka va fi o lovitură de piață. În plus, Opel va ține problemele de calitate sub control, astfel, problema coroziunii este în cele din urmă rezolvată. Dar, în 2009, criza financiară ajunge și în Rüsselsheim. Societatea-mamă din SUA este și ea lovită, iar o separare este luată în calcul. În timp ce Opel este parte a General Motors, în 2014 uzina din Bochum își închide definitiv porțile. Viitorul? În plus față de dezvoltarea de noi modele, Opel lucrează la soluții de servicii și de inovații în mobilitate, cum ar fi serviciul de cars-haring numit CarUnity.

Locațiile în care modelele Opel sunt fabricate în prezent

Țară Oraș Model Opel
Germania Rüsselsheim Insignia, Zafira
Germania Eisenach Corsa, Adam, Adam Rocks, Adam S
Polonia Gliwice Astra, Cascada
Spania Figueruelas Corsa, Corsa Van, Meriva, Mokka
Marea Britanie Ellesmere Port Astra, Astra Sports Tourer
Marea Britanie Luton Vivaro

Mașini clasice de la Opel: Second-hand fermecător și chic

În anii ’60, ’70 și ’80, Opel a fost deosebit de popular. Până în prezent, aceste decenii sunt considerate epoca de aur a Rüsselsheimului. Walter Rohrl câștigă în 1974 Campionatul European de Raliuri într-un Opel Ascona care a fost predecesorul modelului din 1982 de la Campionatul Mondial. Multe dintre vehiculele din acea epocă și-au păstrat farmecul și astăzi: Kadettul a reușit milioane de vânzări, Manta este preferata nonconformiștilor și Monza a fost condusă un timp chiar și de competitorii din Ingolstadt și Sindelfingen. Cândva autoturisme în vogă de la Opel, astăzi sunt căutate de meseriași pasionați de clasice – și sunt, uneori, tranzacționate la un preț de chilipir. Opel Kadett : Opel Kadett a fost în 1960 mașina perfectă pentru germani. Kadett B a fost modest, versiunea de bază a fost concepută prin urmare ca o berlină, dorind să reprezinte o alternativă la VW-ul broscuță înghesuit. Conceptul a funcționat: a doua generație Kadett a realizat în jur de 2,7 milioane de vânzări între 1965 și 1973. S-a dovedit a fi întruchiparea rezistenței și fiabilității. Acest model Opel a fost utilizat până la sfârșitul anilor 1990 în rândul studenților - în principal, datorită rezistenței sale. Modelele speciale dezvăluie latura sălbatica a Kadett B: Rally Coupé cu spatele înclinat, "SPORT" negru mat – Ediție Specială sau luxosul Kadett Grand Prix. Versiunea premium a Kadettului o constituie Festival cu 3 trepte, cutie automată, faruri cu halogen și dungi laterale. Opel Manta : despre nici un model de mașină - și șoferul său - nu au circulat probabil atât de multe glume ca despre Opel Manta. "Manta Mania" a izbucnit în 1970, mașina sport fiind una dintre cele mai de succes ale generației sale. Mai mult de 500.000 de exemplare numai din Manta A au fost produse doar între 1970-1975. Numite așa după pisica de mare din mările tropicale, mașina sport are o linie foarte alungită. Imaginea de coupé elegant este schimbată mai târziu de Manta B care, cu un ampatament mai mare și mai rapidă, a găsit adepți entuziaști în rândul adolescenților și fanilor de tuning. În ciuda clișeelor cu femei frumoase, condusului cu geamurile deschise și a cizmelor de cowboy, Manta rămâne o "mașină populară" clasică. Datorită calităților sale solide, Opel Manta convinge până în prezent ca mașină second-hand. Opel Monza : numele vine de la circuitul de mare viteză de la Monza. Cu toate că același coupe sport de la Opel nu poate ține pasul cu mașinile de curse pur sânge, cu aproximativ 215 kilometri pe oră viteză maximă, este totuși o mașină performantă. Construită între 1978-1986, Monza consumă peste 16 litri la 100 de kilometri, ceea ce este destul de extravagant. Dar, în comparație cu alte coupe-uri din aceeași clasă, acest Opel cu opt ​​cilindri – folosit în competiții - este încă destul de economic. Mai mult decât atât, prețurile pentru mașina de serie au fost semnificativ mai mici decât cele pentru Mercedes 280 CE sau BMW 628 CSi. Pentru fanii Monza Coupe, aceasta încă este una dintre cele mai frumoase mașini sport construite vreodată.

Scaune confortabile, lumini de navigație și de asistență personală: inovații realizate la Rüsselsheim

Opel Meriva Una dintre cele mai populare inovații realizate la Rüsselsheim o reprezintă ușile fluture ale Meriva, ușile opuse dublu batante. Inspirate de primele modele Rolls-Royce - au fost proiectate special pentru nevoile familiilor. Aceasta simplifică asigurarea copiilor în centuri și permite adulților să-i supravegheze mai ușor în trafic. Nu e de mirare că acest model de Opel este mereu în frunte în topurile mașinilor second-hand. În istoria de peste 150 de ani se vor găsi multe inovații mai practice. Noi vă prezentăm trei exemple recente.

Scaun ergonomic certificat AGR

Opel Corsa de sus Poziții bune și scaune confortabile, la Opel acestea sunt inseparabile. Atunci când mașina are scaune inconfortabile, aceasta duce în mod tipic la un stres ridicat. Departamentul de dezvoltare de la Opel previne oboseala prematură, proiectând scaune de înaltă calitate. Acestea trebuie să asigure o poziție cât mai confortabilă cu putință, să minimizeze sarcina asupra oaselor și articulațiilor joase și să evite durerile de spate. Cu Opel Signum, Opel au fost în 2003, primii care au putut să ofere scaune cu certificare AGR. AGR este prescurtarea de la „Aktion Gesunder Rückenstanduri” sau „Campania pentru Spate Sănătos” o asociație care militează pentru acest subiect de mai bine de 20 de ani. Scaunele ergonomice de la Opel (șofer și pasager) oferă 18 opțiuni de personalizare diferite, un suport lombar integrat și un suport pentru coapse extensibil.

Lumini frontale adaptive (AFL +)

Opel Mokka din față Luminile Frontale Adaptive (AFL +) previn orbirea traficului din sens opus de către propriile faruri. În același timp, iluminează maxim zona dinspre marginea drumului, descoperind la timp conducătorului auto orice pericol. Pentru că AFL + are zece funcții diferite de iluminare , aceasta îl face potivit pentru orice viteză și orice situație de trafic, fie în oraș, în afara localităților sau pe autostradă. Intensitatea iluminării și raza de acțiune a conului de lumină pot fi modificate în funcție de viteză, condițiile meteorologice sau de traficul din sens opus. AFL + poate fi comandat la un cost suplimentar pentru Opel Astra, Mokka sau Cascada. Următoarea inovație, numită IntelliLux, este gata de a fi lansată. La baza ei stă o rețea de LED-uri, ceea ce face ca conducerea pe timp de noapte să fie chiar și mai sigură. Faza lungă este în acest caz lumina standard, dar se adaptează în mod automat, datorită sistemului de control inteligent al iluminatului, pentru ceilalți participanți la trafic.

Asistentul Personal OnStar

În toamna anului 2015, Opel a prezentat asistentul personal OnStar pentru mașină care ușurează manevrarea vehiculului. În cele din urmă, conectarea dispozitivelor inteligente, condusul, funcțiile tactile, aplicațiile și ghidurile meniului sunt prea complicate pentru cei mai mulți utilizatori, mai ales pe drum. Prin apăsarea unui buton, OnStar conectează șoferul cu un angajat al echipei de service. Acest lucru ajută atunci când se caută o destinație în dispozitivul de navigație, când este necesară o explicație a unor mesaje cu erori de diagnosticare ale vehicului sau când se solicită o ambulanță prin apăsarea butonului SOS. OnStar are de asemenea, o conexiune la Internet mobil la standardul 4G pentru muzică și canalul video. Avantaje suplimentare: nivelul uleiului și presiunea în anvelope pot fi monitorizate prin intermediul aplicației. Cu o apăsare pe smartphone puteți deschide sau închide mașina.