Găsește autovehicule Bentley second hand pe AutoScout24

Bentley

Bentley, mașina de lux devine o unitate sportivă

În primele zile ale înființării, în 1919, numele constructorului britanic Bentley Motors nu era încă sinonim, împreună cu modelele Rolls-Royce, cu vehiculele simbol ale vieții de lux. Lângă numele mașinilor Bentley – denumite după fondatorul companiei și omonimul W.O. Bentley - contemporanii au alăturat victoriile senzaționale în cursa de 24 de ore de la Le Mans, sau ideea trăsnită a unui Bentley pe ruta Cannes - Londra. Prin câștigarea mai multor astfel de competiții, Bentley și-a constituit rapid imaginea unei mărci sportive. Pe fondul crizei din 1929 și cum Rolls-Royce creștea tot mai mult în segmentul automobilelor de lux, Bentley a fost cumpărat de concurenți în 1931, fiind transformat într-un al doilea brand care ar fi trebuit să ofere conducere sportivă cu confortul obișnuit al unui Rolls-Royce. Bentley Arnage

Ca model afiliat Rolls-Royce, în anii 1970 Bentley este aproape sortit dispariției

Mai multe decenii la rând, Bentley nu a mai produs modele independente, ci versiuni aproape identice din punct de vedere tehnic, și usor modificate în exterior ale unor sedan-uri și decapotabile Rolls-Royce. De modelele lor surori de la Rolls-Royce, modelele Bentley din seria S și T sau Bentley Corniche și Mulsanne diferă doar printr-o nouă grilă și o emblemă diferită care nu include figura “Spirit of Ecstasy”, ci în schimb un „B” cu aripi. Promisiunea de lux sportiv a început să fie respectată de producător din ce în ce mai puțin în anii ’60, prin urmare un Bentley a fost perceput în curând, mai degrabă ca o variantă mai ieftină a unui Rolls. Imaginea de marcă proprie a pălit rapid odată cu scăderea vânzărilor și cum Rolls-Royce a intrat în dificultăți financiare în 1971 și aproape zece ani a fost dependentă de subvențiile de la stat, marca Bentley a fost amenințată chiar să dispară de pe piață. Bentley Continental

Odată cu revenirea modelelor sportive, Bentley reinvie

Punctul de cotitură a venit la mijlocul anilor 1980, după re-privatizarea Rolls-Royce, cu modelul Turbo R - în sfârșit un sedan Bentley cu alură sportivă - și Bentley Eight, un model de bază cu un preț interesant. Succesul în vânzări l-au constituit Bentley Continental construit între 1991-2003 ca un coupe și decapotabila Azure, reînnodând tradiția sportivă a mărcii. La acest lucru au contribuit în plus noile motoare de la BMW, care au fost montate pentru prima dată pe Bentley Arnage, prezentat în 1998 ca modelul pilot al mărcii. Grație acestui model sportiv de lux, Bentley și-a însușit în curând jumătate din producția fabricantului Rolls-Royce, care a contracarat în mod evident târziu cu o politică mai autonomă pentru vânzările mărcii Bentley. Spre sfârșitul anilor ’90 britanicii au rămas fără bani. Grupul a fost împărțit în 1998 și mărcile s-au distribuit. Rolls-Royce a intrat în posesia BMW, Grupul Volkswagen din Wolfsburg și-a asigurat drepturile asupra Bentley.

Noile modele de serie Bentley sub conducerea Volkswagen

În 2003, prin programul propriu de dezvoltare a unui model coupe sub numele tradițional Continental GT, VW a dorit să creeze condițiile prin care marca de automobile sportive de lux Bentley se putea impune definitiv. Ca atare, pe platforma VW Phaeton a fost construit un model Grand Tourer cu două uși și cu până la 463 kW (630 CP), iar în 2005 sedanul Continental Flying Spur și un an mai târziu în cadrul aceluiași program Continental GTC, o decapotabilă . A fost continuat sub VW, Bentley Arnage, proiectat în epoca Rolls-Royce. În anul 2006, a fost lansat pe piață modelul decapotabil Bentley Azure, bazat pe Arnage, iar un an mai târziu, un coupé a fost prezentat sub denumirea comercială Bentley Brooklands.